امام جمعه بجنورد گفت: مردم مداری از ویژگی‌های امام رضا (ع) است که مسئولان باید به آن توجه ویژه داشته باشند و در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۱۱۶۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵ 17 May 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت اظهار کرد: مامون عباسی تلاش زیادی کرد و توطئه‌هایی را چید تا امام رضا (ع) را از مردم جدا کند، اما علاوه بر اینکه این امر محقق نشد ارتباط امام هشتم (ع) با مردم بیشتر نیز شد.

وی افزود: امام رضا (ع) در هر منطقه‌ای که می‌رسید با مردم صحبت می‌کرد و بذر محبت به اهل بیت را در بین آن‌ها می‌پاشید.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: مردم ارتباط خود را با مردم از دست ندهند، مسجد یکی از مهمترین مکان‌هایی است که مسئولان می‌توانند ارتباط خود با مردم را گسترش دهند و آن‌ها نباید از این امر غافل باشند.

وی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) توصیه‌هایی را برای مردم داشتند، بیان کرد: یکی از این توصیه‌ها این بوده که مردم نسبت به برادر و خواهر دینی خود عشق و محبت داشته باشند و سعی کنند سوء ظن‌ها و کینه‌ها را کنار بگذارند.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: داشتن مواسات در مباحث مالی و اقتصادی از دیگر توصیه‌ها بوده و یکی دیگر از توصیه‌ها این است که اگر دیدیم به خواهر و یا بردار دینی ما ظلم شده در کنار آن‌ها باشیم و آن‌ها را حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: بازگو نکردن ایرادات افراد در جمع و همچنین خیانت نکردن از دیگر توصیه‌های امام رضا (ع) به مردم است.

قانون جوانی جمعیت ضعیف اجرا می‌شود

حجت الاسلام نوری در ادامه به روز ملی جمعیت اشاره کرد و گفت: در یک برهه زمانی غرب تلاش کرد تا موضوع محدودیت جمعیت را در کشور ما اعمال کند که متاسفانه ما نیز غفلت کردیم.

وی افزود: در دهه ۶۰ هر ۱۰ مادر در سن فرزندآوری ۶۵ فرزند به دنیا می‌آورد، اما در زمان حال هر ۱۰ مادر ۱۷ تا ۱۸ فرزند به دنیا می‌آورد که این زنگ خطر بزرگی برای ملت ایران است و اگر به فکر نباشیم امکان دارد در آینده با پیری نسل مواجه شویم.

امام جمعه بجنورد تاکید کرد: پیری نسل مشکلات اقتصادی را به همراه دارد، نیروی خلاق را خواهد گرفت و امنیت دچار اختلال می‌شود.

وی ادامه داد: به دانشگاه علوم پزشکی، خانه‌های بهداشت و قوه قضائیه توصیه می‌شود که مراقب سقط‌های جنین باشند و با عاملان آن به شدت برخورد کنند.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت مصوب شده است، اظهار کرد:، اما حوزه اجرای آن ضعیف است، به خوبی می‌دانیم که اعتبارات کم است، اما می‌شود با انجام برنامه ریزی آن را اجرا کرد و اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم زد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار