روزانه ۷۰۰تن مرغ گرم در تهران توزیع می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از توزیع روزانه ۷۰۰تن مرغ گرم در سطح استان تهران خبر داد و گفت: برای جبران کسری بازار ۴۰۰ تن مرغ منجمد نیز توزیع می‌شود.
کد خبر: ۹۲۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷ 12 December 2020

یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره قیمت و میزان توزیع مرغ گرم در سطح استان اظهار کرد: روزانه ۷۰۰ تن مرغ گرم با قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در سطح استان تهران توزیع می‌شود.

وی در ادامه گفت: از این میزان مرغ گرم روزانه ۲۵۰ تن در اختیار سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران و ۴۵۰ تن در اختیار صنایع و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای توزیع بین مردم قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صمت استان تهران با اشاره به تهیه مرغ گرم توسط جهاد کشاورزی بیان کرد: از اول آذرماه بر اساس تقسیم کار بین وزارت صمت و جهاد کشاورزی، تأمین مرغ از استان‌های تولیدکننده در شمال کشور، تهران، قزوین و سمنان توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

صادقی درباره نحوه توزیع و نظارت مرغ گرم در سطح استان عنوان کرد: مرغ تولید شده با هماهنگی شرکت پشتیبانی امور دام در میادین عمده فروشی تهران پخش و بعد از آن بین واحدهای صنفی توزیع و توسط گشت‌های مشترک تعزیرات و اداره صمت، بازرسان اتاق اصناف بر روند توزیع و عرضه نظارت می‌شود.

وی توزیع مرغ منجمد را جبران کسری مورد نیاز دانست و افزود: روزانه ۴۰۰ تن مرغ منجمد در اختیار صنوف و فروشگاه زنجیره‌ای قرار گرفته است، همچنین توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران در حاشیه شهرها و روستاها به طور مستقیم عرضه می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان تهران درباره قیمت تخم‌مرغ مطرح کرد: با شروع این طرح از اول آذرماه قیمت‌ها شکسته شده که اکنون در هزار نقطه از تهران مرغ گرم با قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ منجمد با قیمت ۱۵ هزار تومان توزیع می‌شود.

صادقی در همین رابطه ادامه داد: قیمت مرغ در بازار آزاد ۲۵ هزار تومان بوده که جهاد کشاورزی به دنبال افزایش و تولید و عرضه مرغ گرم است تا بتوانیم قیمت مرغ در استان تهران را ۲۰۴۰۰ تومان ثابت کنیم.

وی درباره علت افزایش قیمت مرغ گفت: با وقفه در تأمین نهاده‌ها، جوجه‌ریزی‌های مهرماه کمتر از نیاز کشور انجام گرفته که اثرات افزایشی قیمت را بر بازار گذاشته و با تأمین نقیصه دان تا حدودی، مقدار جوجه‌ریزی‌ها افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از کنترل جوجه‌ریزی‌ها توسط جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: جوجه‌ریزی‌های اوایل و اواسط آبان ماه در حال تزریق به بازار بوده که این اقدام قیمت مرغ را متعادل خواهد کرد.

صادقی ضمن هشدار به گرانفروشان و متخلفان صنفی خاطرنشان کرد: شهروندان با مشاهده هرگونه تخلف صنفی از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع‌رسانی کرده تا بازرسان ما به موضوع رسیدگی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار