مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در نشست با وزیر کشاورزی مطرح کرد:

معیشت 100 هزار خوزستانی در گرو تامین حق‌آبه اراضی نیشکر

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خواستار توجه جدی به وضعیت منابع آبی استان و تامین حق‌آبه نیشکر شد و گفت: اشتغال بیش از 19 هزار نفر و معیشت 100 هزار خوزستانی، وابسته به توسعه نیشکر و همچنین تولید محصول استراتژیک شکر است و این مساله موضوعی نیست که دستگاه‌های متولی تامین آب بخواهند براحتی از کنار آن گذر کنند.
کد خبر: ۵۸۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ 26 March 2018

محمود شمیلی امروز، 5 فروردین ماه در نشست با وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: کاهش ضریب امنیت تولید برای شرکت توسعه نیشکر به عنوان بزرگترین قطب متمرکز کشاورزی – صنعتی کشور، تبعات ناگواری در سطح منطقه‌ای و ملی در پی خواهد داشت.

به گزارش "تابناک" وی ادامه داد: اشتغال بیش از 19 هزار نفر و وابستگی معیشت 100 هزار خوزستانی به توسعه نیشکر و همچنین تولید محصول استراتژیک شکر، موضوعی نیست که دستگاه‌های متولی تامین آب بخواهند براحتی از کنار آن گذر کرده و آن را با سایر نسق‌داران خرد مقایسه کنند چرا که ضرر و زیان گیاه دایمی و پنج ساله نیشکر به مراتب بیشتر و فراتر از یک گیاه فصلی است و خسارت به آن، ابعاد مختلف کشاورزی و صنعتی به دنبال دارد که توجه و حساسیت بیشتری را در این زمینه می‌طلبد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: این شرکت در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب و توسعه روش‌های بهینه آبیاری، طی نشست‌های فنی و تخصصی گزینه‌های مختلفی را بررسی و معرفی کرده است و امیدوارم با نظارت دستگاه‌های استان ضمن کنترل وضعیت بهره‌برداری از منابع آبی، نظارت و کنترل بیشتری بر پروژه‌های انتقال بین حوضه‌ای صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار است که وزارت جهاد کشاورزی بر اساس ابلاغیه‌‌های خود، سطح زیرکشت زراعت‌های مختلف را کنترل و بخصوص بهره‌برداران غیر مجاز آب را در حوضه‌های مختلف محدود کند.

نشست مشترک مدیرعامل و معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با وزیر جهاد کشاورزی به منظور بررسی وضعیت منابع آبی خوزستان و تامین حق آبه نیشکر، صبح امروز در محل وزارت کشاورزی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار