مدیر امور حقوقی سازمان صنایع کوچک ایران:

باید برای صدور پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی بررسی‌های دقیق انجام داد

مدیر امور حقوقی و قراردادهای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ضرورت دارد زون‌بندی‌های شهرک‌ها رعایت شود تا فعالیت‌های صنعتی در تعارض با محیط زیست قرار نگیرد زيرا در اين صورت پس از طرح شکایت، تولیدکننده و شرکت‌های استانی دچار مشکل می‌شوند.
کد خبر: ۵۱۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 01 November 2017
به گزارش ایسنا _ منطقه خوزستان، محمد لطفی معز، اظهار کرد: ساختار برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که در هر حوزه دیگری هم فعالیتی صورت گیرد تعیین جزییات و چگونگی عملیاتی شدن آن با معاونت برنامه‌ریزی است بنابراین چنانچه این حوزه متشکل از افرادی خلاق و مبدع باشد بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود. 
  
وی با اشاره به مشکلات و موانع موجود در روند واگذاری‌ها بیان کرد: اگر زمینی از ارگان دیگری به شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها انتقال می‌یابد اما هنوز سند مالکیت آن صادر نشده یا زمینی مشاع بوده است اما  هنوز تعیین حدود و مرزبندی نشده باشد راهکار معقولانه، عدم واگذاری آن به متقاضی سرمایه‌گذاری است تا بدین ترتیب بسیاری از هزینه‌های دعاوی کاهش یابند. 
  
لطفی معز با بیان این‌که باید زون‌بندی‌ها یعنی شبکه‌بندی و تقسیم‌بندی زمین بر اساس نوع صنایع قابل استقرار در آن، را رعایت کرد، تصریح کرد: ضرورت دارد زون‌بندی‌ها در شهرک‌ها رعایت شود تا فعالیت‌های صنعتی در تعارض با محیط زیست قرار نگیرد زيرا در اين صورت پس از طرح شکایت، تولیدکننده و شرکت‌های استانی دچار مشکل می‌شوند و آنچه به عنوان واگذاری و درآمدزایی از آن یاد می‌شود در آینده تبدیل به موضوعی خسارت زا خواهد شد. 
  
مدیر امور حقوقی و قراردادهای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: معاونان برنامه‌ریزی در صورت نوآوری، خلاقیت و ارائه راهکارهای منسجم بیش از آن چه برنامه ریز باشند می‌توانند برنامه ساز باشند. 
  
وی عنوان کرد: برای اسناد و وثایق، آیین نامه مصوب دولت پس از آخرین اصلاحیه در روزهای اخیر ابلاغ شد و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی وجود دارد اما باید بدانیم هنگامی که یک سند در رهن بانک قرار می‌گیرد و به تعهدات عمل نمی‌شود بانک نیز برای وصول مطالبات خود پیگیر جانشینی می‌شود و مجددا انرژی و زمان صرف جلوگیری از این پیشامد می‌شود. 
  
لطفی معز با بیان این‌که باید برای صدور پروانه‌های بهره‌برداری بررسی‌های دقیق‌تر و بیشتری انجام داد، اظهار کرد: به گونه‌ای عمل نشود که در یک زمين با متراژ بیش از 4 هزار متر یک سوله 180 متری که بیش از 15 سال از توقف تولید آن می‌گذرد احداث و برای آن پروانه بهره‌برداری صادر شود. 
  
مدیر امور حقوقی و قراردادهای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، خاطرنشان کرد: به طور کل در هر حوزه‌ای اعم از صنعت، تولید و کشاورزی عاملی که به آن بها داده نمی‌شود اهلیت است و همین نکته باعث می‌شود افراد با عدم شناخت دقیق نسبت به توانمندی‌ها، تخصص و تجارب مورد نیاز وارد میدان شده و نه تنها سهمی در تولید نتوانند ایفا کنند بلکه خود نیز دچار مشکل شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار