71 میلیارد تومان لوازم خانگی قاچاق در لرستان طی سال 95 توقیف شد

دبیرکمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان گفت:سال گذشته 71 میلیارد تومان لوازم خانگی قاچاق در استان لرستان کشف و توقیف شد.
کد خبر: ۴۵۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 05 July 2017
 احمد مجدیان ظهر امروز در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان لرستان اظهار کرد: سال گذشته دستگاه‌های اجرایی اقدامات خوبی را در زمینه کشف و مبارزه با کالای قاچاق انجام داده‌اند. 

وی خاطر نشان کرد: لوازم خانگی اولین کالای قاچاقی بوده که در سال 95 با افزایش آن مواجه، و میزان مبلغ توقیف شده در این خصوص 71 میلیارد تومان بوده است. 

دبیر کمیسیون  برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان لرستان گفت:  میزان مشروبات الکلی کشف شده در استان نیز ر این مدت به ارزش 1 میلیارد و 600 میلیون تومان بود که تحویل اموال تملیکی داده شده است. 

این مسئول با بیان اینکه قاچاق البسه رتبه نخست قاچاق در کشور را دارد، افزود: سال گذشته 1 میلیارد و 300 میلیون تومان البسه قاچاق در استان کشف و ضبط گردید. 

مجدیان خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته بخش اموال تملیکی راه اندازی نشده بود که با عنایت مسئولین استان حلقه پایانی مبارزه با قاچاق کالا نیز انجام و اموال توقیفی  برای نگهداری به این واحد ارجاع داده می‌شوند. 

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با کالای قاچاق بایستی در دستور کار تمامی دستگاه‌ها باشد، گفت: سال گذشته 3 مرحله امحای کالا را داشتیم که منجر به خارج شدن تعداد زیادی از کالاهای قاچاق از چرخه مصرف شد.

در این جلسه خجسته پور معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان با بیان اینکه با خرید کالای قاچاق تولید و اشتغال کشور به خطر می‌افتد، گفت: هنگامی که کالایی با قیمت پائین خریداری می‌شود اگر چه به ظاهر یک سود آنی به جیب خریدار رفته است اما خروجی این مجموعه سودهای آنی، خسران برای مملکت است . 

معاون سیاسی امنیتی استاندار خاطر نشان کرد: خرید کالای داخلی علاوه بر رونق تولید در کشور، زمینه اشتغال فرزندان این سرزمین را نیز فراهم می‌کند. 

خجسته پور تصریح کرد: به دلیل نظارت سازمان بهداشت از مرحله تولید تا عرضه کالای تولید داخل می‌توان از سلامت آن اطمینان خاطر داشت و این موضوعی است که در بحث کالای قاچاق وجود نداشته و بنابراین سلامت فرد با خرید کالای قاچاق به مخاطره انداخته می‌شود. 

وی با بیان راهکارهای موثر در خصوص مبارزه با قاچاق کالا افزود: پرهزینه‌ترین، فرسایشی‌ترین و کم بازده‌ترین روش مبارزه با قاچاق کالا برخورد با متخلفین عرضه کالای قاچاق است. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار ادامه داد: بهترین راه مبارزه با قاچاق کالا  آموزش و اطلاع رسانی برای عموم مردم است چرا که تجربه ثابت کرده هر جایی مردم با آموزش‌های قبلی با موردی برخورد داشته‌اند کمترین آسیب را دیده‌اند. 

این مسئول با اشاره به مبارزه نرم افزاری اذعان داشت: در بحث مبارزه با قاچاق کالا بایستی مبارزه نرم افزاری( استفاده از سامانه‌های نرم افزاری) و شفافیت گردش کالا بر مبارزه سخت افزاری تقدم داشته باشد. 

خجسته پور بیان داشت: راه دیگر مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با قاچاق کلان و سازمان یافته است، از آنجا که یک سری کالاهای هدف مانند گوشی موبایل، پوشاک، لوازم خانگی و فرآورده‌های نفتی وجود دارد بایستی تمرکز بر روی کاهش حجم قاچاق این کالاهای هدف صورت پذیرد. 

وی خاطر نشان کرد: استفاده از کالای ایرانی رابطه تنگاتنگی با مبارزه با قاچاق کالا دارد لذا با تبلیغ، ترویج و تهییج مردم به استفاده از کالای داخلی خدمت بزرگی در جهت تولید و اشتغال کشور انجام می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار