غدیر واقعه مهم در تاریخ اسلام است

فرماندار بروجرد گفت: غدیر واقعه مهم در تاریخ اسلام است
کد خبر: ۱۱۷۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲ 26 June 2024

به گزارش تابناک لرستان، مسلم مرادی اظهار کرد: یکی از مواردی که تاکید شده در عید غدیر، بستن عهد اخوت و برادری است که جشن غدیر در همه جای این سرزمین برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید اهمیت غدیر به خوبی تبیین شود و امروز در بروجرد هم در خیابان تختی جشن برگزار می‌شود و هدف این است که غدیر دیده شود.

فرماندار بروجرد اضافه کرد: غدیر واقعه‌ای که بعد از اتمام رسالت پیامبران، ماموریت به امامان داده شد و هدف اصلی امامان، تشکیل حکومت اسلامی بوده که جمهوری اسلامی ایران حکومت اسلامی بوده و اهدافش برگرفته از آموزه‌های دینی است.

مرادی با بیان اینکه عید غدیر، عید اتحاد و برادری است، افزود: واقعه غدیر خم بزرگترین عید مسلمانان و مقدمه‌ای برای ظهور و انتظار برای منجی عالم بشریت است که در آن اثبات شایسته سالاری دینی در مکتب امامت و ولایت در تاریخ ناب اسلام به نمایش گذاشته شد و تاکنون نیز این شایسته سالاری ادامه دارد.

وی بیان کرد: در کتب الهی و تاریخ مسلمانان، کمتر واقعه‌ای وجود دارد که به ارزشمندی عید غدیر خم برای مذهب تشیع باشد و این روز، سندی بر حقانیت دین مبین اسلام به شمار می‌رود.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: واقعه غدیر خم شاخص و معیار و میزان ابدی برای تشخیص مسیر هدایت در طول زمان و راه روشنی برای مراقبت از آموزه‌های دین مبین اسلام در سایه هدایت ائمه اطهار (ع) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار