معاون دادستان تهران:

حریم‌فروشی شهرداری‌ها برای تامین منابع

معاون دادستان تهران گفت: اکثر شهرداری‌ها منابع و درآمد خود را از طریق حریم‌فروشی تامین می‌کنند در صورتی که قانون مکلف کرده است ساخت و ساز در حریم غیرقانونی است و باید تخریب شود.
کد خبر: ۴۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 31 May 2015
به گزارش فارس، تورک در سومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان شمیرانات که با حضور آیت‌الله رئیسی دادستان کل کشور، عزت‌الله خانمحمدی فرماندار شمیرانات و جمعی از ساکنین شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه شورای حفظ حقوق بیت المال در این شهرستان فعال است و تا کنون بیشترین جلسات را داشته است.

وی افزود: با توجه به ارزش افزوده اراضی این شهرستان شاهد طمع سودجویان از این اراضی ملی هستیم که اگر دستگاه‌های مسئول درست عمل می‌کردند ساخت و سازهای غیرمجاز شکل نمی‌گرفت.

وی گفت: زمین‌خواری به دو روش صورت می‌گیرد، که یکی از آنها ساخت و ساز غیر مجاز است که توسط یک فرد انجام می‌شود و دیگری زمین‌خواری‌هایی است که به صورت شبکه‌ای و باندی شکل گرفته است.

وی ادامه داد:‌در زمین‌خواری‌های باندی شبکه‌های فساد در دستگاه‌های دولتی و دیگر ارگان‌ها تشکیل می‌شود و مبارزه با این زمین‌خواری‌ها نیز پیچیدگی و سختی‌های خاص خود را دارد.

وی گفت: اکثر شهرداری‌ها منابع خود را از طریق حریم‌فروشی کسب می‌کنند. در صورتی که قانون مکلف کرده است ساخت و سازها در حریم انجام نشود و حکم آن فقط تخریب است ولی متاسفانه با دریافت خسارت و جریمه از سوی شهرداری این ساخت و ساز صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد:‌ قانون حفظ اراضی کشاورزی در سال 85 تصویب شد ولی از آن به درستی استفاده نمی‌شود.

وی درباره دیوارکشی‌های اطراف زمین نیز اظهار داشت: دیوارکشی‌ها به عنوان یک منشأ و سرچشمه اصلی در تغییر کاربری است که در استان تهران و شهرستان‌ها این دیوارکشی در صیانت از باغ‌ها انجام می‌شود ولی در کل به معنای تغییر کاربری عنوان می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار