فرماندار الیگودرز: اقدامات مسؤولان در مسیر دریاچه گهر آشکار و شفاف است

کد خبر: ۲۷۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 09 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،فرماندار الیگودرز گفت: تاکنون هیچ‌گونه اقدام غیرقانونی که با اهداف و چارچوب محیط زیست مغایرت داشته باشد در منطقه دریاچه گهر صورت نگرفته است.

ولی‌الله میرزایی اصل عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی اظهار نظرهای مسؤولان یکی از شهرهای همجوار در رابطه با ادعای تملک دریاچه گهر گفت: برخی به‌گونه‌ای سخن می‌گویند که گویی ما قصد داریم دریاچه گهر را از جا بکنیم و آن را منتقل نماییم.

وی افزود: دریاچه گهر یکی از ظرفیت‌های ارزشمند استان لرستان است که از سه شهرستان الیگودرز، دورود و ازنا راه دسترسی دارد و گمان نمی‌کنیم ایرادی داشته باشد.

میرزایی اصل عنوان داشت: فاصله زمانی رسیدن به دریاچه گهر از سمت دورود 5 ساعت و از سمت الیگودرز 2 ساعت می‌باشد و طبیعی است که گردشگران کوتاه‌ترین مسیر را انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اکثر گردشگران از سمت الیگودرز به دریاچه گهر عزیمت می‌کنند، افزود: ما نمی‌توانیم جلوی گردشگران را بگیریم و یا مانع آن‌ها شویم.

فرماندار الیگودرز از چندین آبشار به عنوان بخشی از مناظر طبیعی و خدادادی شهرستان الیگودرز نام برد و افزود: این مناظر به همراه دریاچه‌های مصنوعی و سراب‌ها و بیشه‌ها الیگودرز را به منطقه‌ای نمونه در کشور مبدل ساخته است که باید در راستای معرفی آن‌ها بیش از گذشته تلاش نمود.

وی با رد احداث جاده جدید در مسیر دریاچه گهر گفت: ما جاده‌ای عشایری در این منطقه داریم که هر ساله آن را ریزش‌برداری نموده و تمام اقداماتمان قانونی و با اطلاع مسؤولین متولی استان صورت گرفته و مسائل پنهانی نداریم.

فرماندار الیگودرز با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان گفت: در جلسه شورای اداری استاندار لرستان در مبحث راه‌های روستایی و همچنین راه آهن ازنا - الیگودرز - اصفهان مطالبات شهرستان الیگودرز را بیان نموده و بی شک نتایج مثبت این سفر شامل تمام استان خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به مبحث برجام گفت: در این مسیر دشوار مقام معظم رهبری همواره حامی تیم مذاکره کننده و دولت بوده و تاکید معظم له بر پرهیز از غلو توسط مخالفان و موافقان برجام بوده است.

وی افزود: بحث بدعهدی آمریکا که تمام مسؤولین و بةویژه مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند در برجام مشهود است و به‌طور طبیعی ما نمی‌توانیم دشمنی دیرینه آمریکا را انکار نماییم و یقینا این ساده‌انگاری است که کسی بخواهد بگوید آمریکا دوست ما می‌باشد.

وی در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران از عملکرد دولت افزود: هرکدام از دولت‌ها به اندازه توان خود کار کرده‌اند و اقدامات ارزشمند آن‌ها به نام نظام تمام می‌شود اما هر دولتی یک ظرفیت خاص خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه هر منتقدی باید به اندازه جایگاه خود نقدهایش را منصفانه بیان دارد، افزود: متاسفانه بعضا تعصبات جناحی باعث می‌شود خدمات دولت‌ها نادیده گرفته شود.

فرماندارالیگودرز افزود: امیدواریم همواره در انتقادات خود گرفتار مباحث حاشیه‌ای نشویم و رضای خدا را درنظر بگیریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار