دبیرکل مجمع تقریب:عدم التزام به رهبری از مهمترین شاخص های طاغوتیان است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه حکومت طاغوت بدون اینکه از جانب خدا برای حاکمیت جامعه انتخاب شده باشد، با توسل به زور بر مردم حکم می راند، گفت: عدم التزام به رهبری نائب امام زمان (عج) از مهمترین شاخص های طاغوتیان است.
کد خبر: ۱۷۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷ 06 February 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه

دبیرکل مجمع تقریب:عدم التزام به رهبری از مهمترین شاخص های طاغوتیان است
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «محسن اراکی» جمعه شب در مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد امیرالمومنین (ع) قم با تاکید بر ضرورت پیروی مسئولان نظام اسلامی از دستورات رهبری، اظهار داشت: پیروی نکردن از فرامین رهبری در حقیت همان قرار گرفتن در کانال طاغوت است.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حکومت بر بشریت و تعیین قانون برای جامعه بشری تنها از سوی خداوند متعال امکان پذیر است، افزود: حکومت یک امر الهی است و خداوند با ارسال پیامبران قوانین و دستورات خود را از طریق آنها به انسان ها ابلاغ می کند، لذا اطلاعت از شخص پیامبر همان اطاعت از خدا است.
وی با بیان اینکه طبق روایات فراوانی که در منابع اهل سنت و شیعه به آن اشاره شده، رسول خدا(ص) پس از خود امیرالمومنین (ع) را به عنوان اولی الامر مسلمانان معرفی کرده است، افزود: طبق حدیثی از حضرت علی (ع) در دوران غیبت مردم باید از علما و فقیهان واجد شرائط پیروی کنند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اذعان به اینکه مساله امامت امام معصوم ارتباطی به زمان و مکان خاص ندارد، و حتی در دوران غیبت نیز فرمانروایی امام بر جامعه ادامه پیدا می کند، افزود: حضرت علی (ع) که مقر اصلی حکومتش در کوفه قرار داشت از جانب خود برای سایر ممالک حاکمی را تعیین می کرد، که مالک اشتر از جمله این افراد بود که از سوی حضرت به عنوان والی مصر انتخاب شد.
وی افزود: جانشین امام زمان در دورانی که آن حضرت در غیبت به سر می برد، زمام امور جامعه را در دست گرفته و آن را اداره می کند، لذا تبعیت از ولی فقیه در زمان غیبت در واقع همان تبعیت از امام زمان است، و کسانی که معتقد به امامت امام زمان(عج) هستند، باید حتما به ولایت فقیه نیز اعتقاد داشته باشند.
استاد حوزه علمیه قم همچنین خاطرنشان کرد: دموکراسی های غربی و لیبرال که در آنها شخص حاکم بر جامعه از طریق رای افراد انتخاب می شود، نوعی مشارکت با خداوند در حاکمیت است. 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با گرامیداشت ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مهمترین اهداف نهضت امام (ره) را استقرار حاکمیت خدا بر جامعه توصیف کرد، و افزود: انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تا اولی الامر امام زمان بر کشور را عملی کند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به هیچ وجه یک حادثه جدید و بریده از تاریخ نبوده است،افزود: جریان مبارزه با طاغوت از زمان آغاز رسالت انبیای الهی همواره تداوم داشته، چرا که طاغوت یک واژه قرآنی است، و در این کتاب الهی بارها تکرار شده است.
اراکی همچنین انقلاب اسلامی را تبیین کننده و مجری مفاهیم و قوانین الهی دانست و افزود: انقلاب اسلامی با احیای ارزش های دینی در جامعه این واقعیت مهم که دین به هیچ وجه یک امر قلبی و اعتقادی نیست و همه عرصه های مختلف زندگی انسان را در بر می گیرد، به منصه ظهور رساند.
این مراسم به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم و اعضای کمیته مساجد ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی قم ترتیب یافته بود


مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار