کلام گهر بار امام در رابطه با اهل بیت معظم شان:

احتمال قوى میدهم كه پس از من براى انتقامجويى از من به بعض نزديكان و دوستانم تهمتها كه من آنها را ناروا میدانم بزنند

امام خمینی در گواهی مکتوبی که با دستخط مبارک خویش – که نسخه اصل آن موجود و متن آن نیز در صحیفه امام (جلد 17 صفحه 91) انتشار یافته است – چنین مرقوم فرموده اند :
کد خبر: ۱۵۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 30 December 2015
امام خمینی در گواهی مکتوبی که با دستخط مبارک خویش – که نسخه اصل آن موجود و متن آن نیز در صحیفه امام (جلد 17 صفحه 91) انتشار یافته است – چنین مرقوم فرموده اند :

نتیجه تصویری برای امام خمینی
 «بسم اللَّه الرحمن الرحيم -

23/8/1361 - الحمد للَّه على آلائه و الصلاة و السلام على أنبيائه و اوليائه سيّما النبي الختمي حبيب اللَّه صلى اللَّه عليه و آله سيّما غائبهم و قائمهم ارواحنا له الفداء.اين جانب هيچ گاه ميل نداشته و ندارم كه درباره نزديكان خود سخنى بگويم يا دفاعى كنم. لكن علاوه بر آنكه در پيشگاه مقدس حق- جل و علا- مقصر و مجرمم و از درگاه متعالش اميد عفو و بخشش دارم و تمام سرمايه‏ام اعتراف به تقصير و عذر از آن است و در نزد مسلمانان و ملت عزيز نيز اعتراف به قصور و تقصير و از آنان اميد عفو و طلب آمرزش دارم، در پيش گروههايى و اشخاصى گناهانى نابخشودنى دارم و احتمال قوى مى‏دهم كه پس از من براى انتقامجويى از من به بعض نزديكان و دوستانم تهمتها كه من آنها را ناروا مى‏دانم بزنند و به آتشى كه بايد مرا بسوزانند آنان را بسوزانند و احياناً به صورت دفاع از من انتقام مرا از آنها بگيرند. و اكنون در حيات من گفتگوها و زمزمه‏هايى به گوش مى‏خورد كه احتمال فوق را قوى‏تر مى‏كند. لهذا من احساس وظيفه شرعيه نمودم براى رفع ظلم و تهمت، نظر خود را نزد ملت عزيز اظهار كنم كه از قِبَلِ من در اين خصوص تقصيرى نباشد. يكى از آنان كه بيش از همه احتمال انتقامجويى از من درباره او مى‏رود احمد خمينى فرزند اين جانب است. اين جانب در پيشگاه مقدس حق شهادت مى‏دهم كه از اول انقلاب تا كنون و از پيش از انقلاب در زمانى كه وارد اين نحو مسائل سياسى شده است از او رفتار يا گفتارى كه بر خلاف مسير انقلاب اسلامى ايران باشد نديده‏ ام و در تمام مراحل از انقلاب پشتيبانى نموده و در مرحله پيروزى شكوهمند انقلاب مُعين و كمك كار من بوده و است و كارى كه بر خلاف نظر من است انجام نمى‏دهد ...

در امور سياسى مدتى تهمتها زده شد كه احمد طرفدار منافقين است و من در طول مدت انقلاب مخالفتهايى از او مى‏ديدم كه ديگران بر آن شدت و قاطعيت نبودند ... يا مسأله طرفدارى از بنى صدر، او مادامى كه من از بنى صدر به واسطه بعض مصالح جانبدارى مى‏كردم او هم گاهى طرفدارى مى‏كرد و آن گاه كه من پرده را بالا زده و او را بركنار كردم حتى يك مرتبه از او طرفدارى نكرد و مخالفت شديد مى‏كرد. يا مسأله خط سوم كه مدتى نقل مجالس مخالفان بود و تهمتهاى ناروا مى‏زدند و من او را امر به سكوت كردم و او هيچ گاه از خط انقلاب و اسلام خارج نبود و بالاخره اگر به واسطه انتقامجويى از من پس از من گروههايى به مخالفت او برخاستند من ديْن خود را به او به عنوان يك مسلمان و يك رَحِم ادا كردم و خداوند تبارك و تعالى حاضر و ناظر است‏...»

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
صابر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
ایکاش همه مثل مرحوم سید احمد در خط ولایت فقیه بودند خدا از کسانی که نمک امام را میخورند و خلاف راه امام میروند اول هدایت اگر نشدند به زمین گرم بزند انشاا...
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
متاسفانه پس از ارتحال حضرت امام و فرزندش سید احمدآقا، باید بپذیریم جفای آشکار در حق بیت ایشان توسط تندروها در کشور صورت گرفته است و البته بر آنها حرجی نیست چون بیماری جمود را هیچ چاره ایی نیست. اما سکوت چهره های شاخص نظام و دم فرو بستن بر این جفای آشکار، گناه نابخشودنی است.
در همه حال از خدا برای همه، بویژه جفا کنندگاه هدایت و غفران الهی آرزومندم
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار