شکل گیریِ دولتِ مردمی، انقلابی و جهادی آقای دکتر رئیسی،متقارنِ با هفته دولت،پدیده ای ست مبارک و مغتنم تا با تاسِّی و الهام از مشیِ ساده زیستیِ رجایی ها،تعهُّد باهنرها، تخصُّص و تدیُّن چمران ها و تهوُّر و تارک الدنیاییِ قاسم سلیمانی ها،تحوُّلی نوین در همه ساحت ها و عرصه ها خلق کنند.
کد خبر: ۹۸۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ 26 August 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، دکتر سیاوش نریمان شاعر،نویسنده و استادیار ادبیات عرفانی دانشگاه طی یادداشتی با اشاره به هفته دولت نوشت :

باسمه الحقِّ المبینِ

هشتم شهریورماه ِ۱۳۶۰، دو رجلِ برجسته انقلابی، پاکدست و مردمی،شهید محمدعلی رجایی و شهید محمدجواد باهنر در کسوتِ ریاست جمهوری و نخست وزیری در انفجارِ مهیبِ تروریستی،آسمانی شدند و در قاموسِ شهادت، جاویدان و ماندگار.

به همین خاطر،در تقویم تاریخ این سرزمین،هفته دولت این چنین نامیده شد تا آنان که سودای خدمت به مردم دارند،هر ساله ماحصلِ آنچه را که کرده اند،به مردم بنمایانند. تا"چه قبول افتد و چه در نظر آید".

شکل گیریِ دولتِ مردمی، انقلابی و جهادی آقای دکتر رئیسی،متقارنِ با هفته دولت،پدیده ای ست مبارک و مغتنم تا با تاسِّی و الهام از مشیِ ساده زیستیِ رجایی ها،تعهُّد باهنرها، تخصُّص و تدیُّن چمران ها و تهوُّر و تارک الدنیاییِ قاسم سلیمانی ها،تحوُّلی نوین در همه ساحت ها و عرصه ها خلق کنند.

تکرارِ حدیثِ دلگزا و قصَّه غصَّه ناکارآمدیِ برخی دولتمردانِ هشت سالِ اخیر، آینه عبرتی ست تا اعضاء کابینه سیزدهم برای التیامِ زخم هایِ کهنه ی به جا مانده، طرحی نو در افکنده و با تمامِ قوا و استعداد های بالقوه و بالفعلِ خویش، سعیِ بلیغ نموده و رنسانسی اعجازگونه در گوهرین سرزمین ایران بیافرینند. زیبندتر آن است از آنچه بر این مردم رفته،به دیده اعتبار بنگریم تا مایه عبرت آیندگان نباشیم که گفته اند:/هر که نامُخت از گذشتِ روزگار/هم نیاموزد زِ هیچ آموزگار/.

ناگفته پیداست که بحران هایِ به جا مانده نظیرِ: کاهشِ ارزشِ پول ملِّی،افتِ محسوسِ قدرت خرید مردم و آسیب های روانی ناشی از آن،آشفتگی بازار سرمایه و مسکن، تهدیدهای وارده بر کانون خانواده ها، پدیده خبیث مافیای غذا و دارو، استخدام های برون از ضابطه،ظهور مدرک هایِ بی درکِ تهدیدکننده ساحتِ منزَّه علم،تنشِ آبی و خشکسالی ها،اهمال ها و قصورها در مهارِ کووید ۱۹ و اشکالِ جهشِ یافته آن و دهها دردِ مزمنِ دیگر،کامِ جانِ مردم را تلخ و تلخ تر کرده بود و اینک، قلع و قمعِ این همه غُددِ چرکین از بدنه کشور، کاری ست شبیه معجزه،اما به مددِ امدادهای الهی و با تدابیرِ داهیانه و مشفقانه آیت الله دکتر رئیسی، و با باورِ به آموزه"ما می توانیم " دستیابی بدانچه زیبنده مردمِ بشکوهِ ایران است،دور از دسترس نخواهد بود که با اتِّفاق نظر و هم افزایی، فائق آمدن بر مشاکل موجود، امری شدنی ست که گفته اند:/بویِ بهبود زِ اوضاعِ جهان می شنوم/ شادی آورد گُل و باد صبا شاد آمد/حُسنت به اتفاقِ ملاحت،جهان گرفت/آری به اتفاق،جهان می توان گرفت/"حافظ"

نگارنده این جستار،به ایثار، صداقت و عزمِ جزمِ سلسله جنبانِ دولتِ مردمی،جناب آقای دکتر رئیسی و ملازمان و دولتمردانش در عبور از گریوه ها و چالش های نفسگیر،امید واثق دارد وایمان چرا که آمده اند تا با الهام از گفتمانِ امامَینِ انقلاب، به بحران هایی که دست پختِ بی تدبیریان اشرافیت پیشه نازپرورده است،برای همیشه خاتمه بخشند و به ایران و ایرانی حیاتی جانبخش و عزتمند اهداء کنند.آمده اند تا به قول حافظ راز:"دست به کاری زند که غصَّه سر آید".

بلاتردید، وزراءِ کابینه سیزدهم با تاثیرپذیری از مانیفست و بیانیه گام دوم انقلاب و جوهرِ شجاعت و صداقتی که در شاکله وجودی ریاست جمهور، متبلور است،به تحقُّقِ نقشه راهِ سال جاری یعنی "تولیدِ،مانع زدایی ها و پشتیبانی ها" همَّتِ دوچندان خواهند گماشت تا به ذائقه مردمِ ملول از بی مهری ها و ناعهدی های هشت سال اخیر،ملاحت و حلاوتِ زندگی بچشانَند که اَمارات و قرائن موجود نیز حاکی از همین قضیه است.

هفته دولت نیز،فرصتی ست مغتنم و مبارک،تا کارکردهای دولتمردان جهادی و صادق الوعد در معرض نگاه ملَّت قرار گیرد و همگان به دستاوردهای دولتمردان خویش،امیدوار گردند. 

در روزگاری که رهبرِ خردمند و حکیم این سرای سربلند،حضرت آیت الله خامنه ای،"حَفَظَهُ اللهُ"عهده دارِ ریاستِ جمهوری بوده اند،امام راحل"ره"دولتِ ایشان را خطاب فرموده بودند که: "دولتمردان،گزارشِ کار خود را در اختیار مردم بگذارند تا مردم در جریان تلاش های آنان قرار گیرند".

با عنایت به این رهنمود، به یقین،می توان با اتّخاذ رویکردهای انقلابی و جهادی و تمثُّل به روحیه ساده زیستیِ شهیدیَن: رجایی و باهنر،همدلی و وفاق را در میان دولت و مردم، احیاء و ابقاء نمود و با بهره گیری از این مکانیزم ها، آینده ای مالامال از امید،عزتمندی و توسعه ای پایدار را برای مردم ایران زمین ترسیم کرد و به بار آورد.

اِن شاءَ اللهُ.

پایان این مقال را با کلام شکرینِ شیخ اجلّ،سعدی پایان می بخشیم که:/به پایان آمد این دفتر،حکایت همچنان باقی/به صد دفتر نشاید گفت حسب الحالِ مشتاقی/

با ارادت تمام و اخلاص مدام:

سیاوش نریمان

۱۴۰۰/۶/۴

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار