تابناک-مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به مواج شدن دریا و وقوع رگبار باران در روزهای آتی هم استانی های عزیز از تردد با شناورهای سبک در خلیج فارس و دریای عمان و همچنین قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی ، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کنند.
کد خبر: ۹۸۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵ 16 August 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛مهرداد حسن زاده ضمن اعلام این مطلب افزود: طبق اعلام هواشناسی هرمزگان طی روزهای دوشنبه ۲۵ تا جمعه ۲۹ مرداد ماه ( بویژه در ساعات بعدازظهر واوایل شب) با ورود سامانه فصلی، وزش باد نسبتاً شدید و مواج شدن دریا را در دریای عمان ، تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس(با تاکید بر جاسک، سیریک، بندرعباس، قشم، هرمز، هنگام،لارک، تنب بزرگ و کوچک، سیری، ابوموسی، بندر خمیر، بندر لنگه، کیش و لاوان)راشاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به رگبار نسبتاً شدید باران همراه با رعد وبرق و تگرگ،تند باد لحظه ای همراه با خیزش گرد و خاک. بیان کرد: طی روزهای یاد شده به دلیل شرایط جوی موجود، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، آبگرفتگی معابر، انسداد موقت جاده ها، برخورد صاعقه، خسارت بر اثرتندباد لحظه ای، کاهش دید افقی و خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و از هم استانی های عزیز تقاضا می شود از تردد های غیر ضروری در اماکن یاد شده اجتناب کنند.
حسن زاده با اشاره به مناطق تحت تاثیر فعالیت سامانه فصلی استان، اظهار کرد: بیشترین تاثیرات این سامانه بر ارتفاعات و مناطق مستعد استان (بشاگرد ،حاجی آباد ،رودان،بستک، پارسیان و ارتفاعات مرکزی) خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین طی روزهای یاد شده به دلیل وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی، تا سرعت حداکثر ۵۴کیلومتر بر ساعت، افزایش ارتفاع موج در محدوده ی ۲۰۰ سانتیمتر، اختلال در ترددهای دریایی و آسیب به تورهای صیادی را در پی خواهد داشت به همین منظور تقاضا می شود از تردد با شناورهای سبک در آبهای خلیج فارس و دریایی عمان خود داری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار