تابناک هرمزگان-در نماز جمعه امروز، ۱۴ اردیبهشت‌ماه جمعی از معاونین، مدیران، اساتید و دانشجویان دانشگاه نیز حضور داشتند
کد خبر: ۱۱۶۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵ 03 May 2024

 
 

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//دکتر غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه در جمع نمازگزاران گفت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال ۱۳۶۵ و به برکت انقلاب اسلامی تاسیس شد و وظایف گسترده‌ای دارد که مهم‌ترین آن‌ها تربیت نیروی انسانی در زمینه‌های علوم پزشکی است.

 

دکتر جاودان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم‌اکنون دارای ۹ دانشکده و مرکز آموزش عالی سلامت است که ۳۲۰ استاد، ۳۶۰۰ دانشجو را تربیت می‌کنند.

 

وی افزود: این دانشکده‌ها در بندرعباس، میناب، بندرلنگه و بستک هستند.دکتر جاودان اضافه کرد: در سال گذشته دانشکده‌های علوم پزشکی در میناب و بندرلنگه نیز پذیرش دانشجوی کارشناسی داشتند. همچنین ۸۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: سیاست دولت، توسعه دیپلماسی علمی است و باتوجه به هم‌جواری استان هرمزگان با کشورهای حاشیه خلیج فارس، این فرصتی مغتنم برای ماست.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش پزشکی در کشور ما در جایگاهی است که می‌توانیم به آن افتخار کنیم، افزود: در استان هرمزگان نیز ما بیش از ۵۵ رشته آموزشی علوم پزشکی را از مقطع کاردانی تا فوق تخصص آموزش می‌دهیم.

 

وی گفت: ارائه خدمات بهداشتی درمانی در سراسر استان هرمزگان و در ۱۴ جزیره استان در حال انجام است؛ به‌طوری‌که در استان ۹۵۳ واحد بهداشتی درمانی در مناطق روستایی و شهری وجود دارد.

دکتر جاودان عنوان کرد: مراقبت‌های مادران باردار، واکسیناسیون کودکان، درمان بیماری‌ها، نظارت بر مواد غذایی و ... از خدمات دانشگاه است.

 

وی با اشاره به اینکه شعار هفته سلامت امسال، «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» بود، افزود: در خانه‌های بهداشت، بهورز و مراقب سلامت کارهای اولیه سلامت افراد را به صورت رایگان انجام می‌دهند و اگر لازم باشد فرد به پزشک ارجاع داده می‌شود.

 

دکتر جاودان اظهار کرد: بیماری‌های غیرواگیر مثل فشارخون و دیابت از بیماری‌هایی هستند که نزدیک به ۸۰درصد علل مرگ و میر را تشکیل می‌دهند.

 

وی گفت: در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی بیش از ۱۹۰ پروژه افتتاح و ۱۵۰ پروژه در حال ساخت است.

 

رئیس دانشگاه عالوم پزشکی استان بیان کرد: مردم باید به موضوع جوانی جمعیت توجه کنند، در همین راستا مراکز درمان ناباروری در شهرستان میناب و بندرعباس راه‌اندازی شده است.

 

وی افزود: 15 بیمارستان استان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی است که از ابتدای دولت تاکنون یک میلیون و ۲۲۰هزار نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و بیش از ۶میلیون و ۶۰۰هزار خدمت سرپایی به مردم داده شده است.

 

همچنین بیش از ۲۵۰ تخت بیمارستانی و ۷۰قلم تجهیزات سنگین مثل ام آر آی و سی تی اسکن به تجهیزات پزشکی استان اضافه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار