درهمین ایلام خودمان آمارها روز به روز بالاتر وبالاتر می رود ،امروز سه هم استانی بر اثر ابتلای به کرونا فوت شدند ،معاون بهداشتی دانشگاه هم هشدار داده اند که تخت های بیمارستان در حال پر شدن است ،کادر درمان هم خسته است و ظرف چند روز آینده بروز فاجعه در ایلام دور از انتظار نیست .
کد خبر: ۹۸۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸ 07 August 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::این گزاره ای تلخ است " دنیا از دوران سخت کرونا عبور کرده وما هنوز سرگرم بازی با پیک ها هسیتم " انتقاد ،فریاد کشیدن وداد وبیداد راه انداختن هم راه به جایی نخواهد برد ،چون همسو با دیگر حوزه ها ،مدیریت سلامت در کشور ما هنوز راه واقعی خود را نیافته و هر کسی راه خود را می رود !

وقتی مدیریت سلامت به گونه ایست که مقام مسئول ستاد کرونا به جای نامه نگاری با مافوق خود برای تعطیل نمودن کشور از رهبری نظام مایه می گذارد ،رهبری نامه را جهت بررسی واقدام به رییس جمهور و رییس جمهور هم آن را  به وزیر نامه نگاری کننده برای بررسی واقدام ارجاع می دهد ،و وزیری که خود تصمیم گیر اصلی این قضیه است با تعطیلی مخالفت می کند ،دیگر خود بخوانید حدیث مفصل از این مجمل ..

یقه گرفتن و انگشت انتقاد دراز کردن به سوی این وآن هم راه به جایی نخواهد برد ،واقعیت تلخ این است که ما وارد پیک جدیدی از کرونا شده ایم که نامش دلتاست !واریانتی جدید از کووید 19 با علائم و عوارض جدیدتر و مهمتر از همه سرعت فراکیری وشیوع بیشتر وخطرناکتر !

مسئولین بهداشت ودرمان می گویند که داشتن هر نوع علائمی نظیر تب ،لرز ،سرماخوردگی و گلو درد و اسهال یعنی اینکه به دلتا مبتلا شده اید ،تازه می گویند در تست های پی سی آر هم نوع دلتا مشخص نمی شود ،ریه ها را هم تا از کار نیاندازد معلوم نمی شود !

سرعت شیوع آن هم به حدی بالاست که رنگ نقشه ایران را از املتی به تمام گوجه ای تبدیل کرد! مسئولین بهداشت هشدار داده اند که بحران جدی فراروی کشور قرار دارد .

درهمین ایلام خودمان آمارها روز به روز بالاتر وبالاتر می رود ،امروز سه هم استانی بر اثر ابتلای به کرونا فوت شدند ،معاون بهداشتی دانشگاه هم هشدار داده اند که تخت های بیمارستان در حال پر شدن است ،کادر درمان هم خسته است و ظرف چند روز آینده بروز فاجعه در ایلام دور از انتظار نیست .

همه اینها را گفتیم که خود مردم ،آن را کنار هم گذاشته وبه نتیجه ودرک درستی از این وضعیتی که درآن قرار داریم برسند ،مردم باید به این درک برسند که سلامت خودشان به خودشان مربوط است . وقتی ظرفیت بیمارستان ها تکمیل شد ،چاره کار چیست؟! نمی شود که بیماران را در محوطه بیمارستان بستری کرد ؟!

فعلا که تب لج مسئولین کشور برای واکسیناسیون عمومی نخوابیده است و در درسترس ترین راه برای در امان ماندن از مخاطرات پیک های متعدد کرونا در ایران ،همان رعایت کردن دستورالعمل های بهداشتی است .بعید می دانیم که ضرورتی به تکرار آن باشد ! چرا که نزدیک به دوسال است مرتب تکرار و گوشزد می کنیم.

از سویی نیز برخی به گونه ای رفتار می کنند وتصمیم می گیرند که تو گویی تمامی عزم ها بر این جزم شده تا ایران را به بزرگترین گورستان دسته جمعی تاریخ تبدیل کنند ،بی خیال اینکه تاریخ درباره این نوع مواجهه آنان با سلامت مردم چگونه قضاوت خواهد کرد ،شاید از همین منظر است که کووید 19 ایران را به حیاط خلوت واریانت های متعددش تبدیل کرده است !

پس مردم ! چه بخواهید وچه نخواهید بازهم توپ در زمین شماست ! همان نکات ساده پرهیز از سفر ،دور همی ،تجمعات ،فاتحه وعروسی و ماسک زدن را رعایت کنید تا بتوانید بعد از عبور از این موج خطرناک بازه چشمانتان به جمال نزدیکانتان روشن شود ! اگر هم می خواهید غریبانه به سوگ عزیزانتان بنشینید ! حرفی نیست ! خود دانید !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار