تابناک-دفتر نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت هرمزگان در نامه‌ای به اعضای شورای شهر بندرعباس از آنان خواسته تا به منظور تحقق شفافیت در امور، پخش زنده جلسات را برای اطلاع مردم در اولویت قرار دهند.
کد خبر: ۹۸۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴ 06 August 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان پرویز سالاری مدیردفتر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در استان هرمزگان در نامه‌ای به اعضای شورای شهر بندرعباس خواستار توجه ویژه آنان به موضوع شفافیت در امور شده است.
متن این نامه بدین شرح است:
همانطور که مستحضرید شفافیت به خودی خود عدالت می آورد و زمانی که شفافیت باشد فساد، تبعیض ورانت خواری نیز وجود نخواهد داشت .
هرچه جامعه به سطح آگاهی بالاتری دست یابد مطالبه گری در آن جامعه افزایش خواهد یافت و مدیران مجبور به پاسخگویی به مطالبات مردمی هستند . متاسفانه در خصوص آگاه سازی و آگاهی بخشی به مردم طی سالهای اخیرخوب عمل نکرده ایم بنابراین با توجه به نقش مهم آگاهی بخشی در بالابردن مطالبه گری مردم وشفافیت درعملکرد شورا و شهرداری و لزوم اطلاع مردم از روند تصمیم‌گیری در جلسات شورای شهرکه بعنوان یکی از مهمترین شعارهای منتخبین در ایام انتخابات اعلام شده است واز طرفی نیزاکثراعضای راه یافته به شورای شهر بندرعباس تعهدنامه شفافیت را امضا نموده اند.
بر همین اساس لازم است در راستای مطالبات مردم بندرعباس، نخبگان، جریانهای مطالبه گر اجتماعی و .. اعضا محترم با اهتمام جدی نسبت به محورهای شفافیت در تمامی حوزه ها، در اولین اقدام، ضمن استقبال از حضور رسانه ها (خصوصا شبکه استانی و تلویزیون های پخش زنده اینترنتی) در اولین جلسه رسمی موضوع پخش زنده جلسات شورا شامل مراحل انتخاب هیئت رئیسه،بررسی گزینه های پیشنهادی برای شهرداری،ارائه برنامه کاندیداهای نهایی، کیفیت انتخاب شهردار، انتخاب اعضا کمیسیونها و ... را در دستور کار قرار دهند.
لازم به ذکر است نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان جهت اطلاع‌رسانی و آگاه سازی عمومی به نمایندگی ازسوی افکار عمومی و جریانهای مطالبه گر استان و در راستای ایجاد شفافیت در تمامی ارکان سیاسی و اجرایی بعنوان مهمترین اصل برای از بین بردن زمینه فساد،رانت و تبعیض، طی هفته های آینده موضوع اجرای محورهای دیگر تعهدنامه شفافیت شوراهای اسلامی شهرها، خصوصا شورای شهر بندرعباس را طی نشستی با اعضا محترم دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/9063 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار