مدیرگروه یکی از کلینیک های تخصصی مربوط به زنان گفت: برای نخستین بار در کشور اولین مرکز تخصصی درمان خونریزی های غیرطبیعی رحم (AUB) در استان قم راه اندازی می شود.
کد خبر: ۹۸۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 27 July 2021

به گزارش تابناک قم، ندا بداقی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه خونریزی غیرطبیعی رحم، یکی از مشکلات شایع در بین زنان بعد از بلوغ است، بیان داشت: درصورتی که خونریزی ماهیانه زنان با حجم زیاد و فواصل نامنظم باشد و یا با درد آزاردهنده و خسته کننده همراه باشد، می توان گفت مبتلا به خونریزی غیرطبیعی بوده و نیاز به درمان دارد.

وی خاطر نشان کرد: خونریزی های غیر طبیعی رحم می تواند بصورت حجم زیاد یا بی نظمی های قاعدگی باشد و بیمار را دچار کم خونی های شدید کند و همچنین سرگیجه وعوارض روحی و مشکلات متعدد ی را برای بانوان به دنبال داشته باشد و در زنان شاغل نیز می تواند موجب بی نظمی در زمان ورود و خروج، بی حوصلگی یا پایین آمدن راندمان کاری شود.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه 30 درصد خانم ها حداقل یکبار در طول زندگی با خونریزی غیرطبیعی رحم مواجه می شوند تصریح کرد: دلایل مختلفی در ایجاد خونریزهای غیر طبیعی رحم موثر است که از آن جمله می شود به پولیپ ها اشاره کرد.

بداقی با اشاره به دیگر دلایل خونریزی های غیرطبیعی زنان تصریح کرد: میوم ها(فیبروم) علت دیگر خونریزی ها به شمار می رود که «میوم» بافت هایی است که از بافت ماهیچه ای رحم ایجاد شده و زایده های گوشتی که از دیواره رحم منشا گرفته، می تواند داخل رحم یا خارج رحم باشد و باعث این بیماری بشود.

وی تصریح کرد: روش درمان AUB در واقع چند تخصصی محسوب می شود به طور مثال در موارد هورمونال که AUB بخاطر اختلالات هورمونی مانند افزایش پرولاکتین، اختلالات تیروئید، تنبلی تخمدان یا سندروم تخمدان پلی کیستیک و ... می باشد متخصصین غدد می توانند در تشخیص و رفع مشکل اقدام کنند و در موارد هایپرپلازی های دیواره رحم یا ضایعات پیش سرطانی میتوان با همکاری فوق تخصصین انکولوژی بهترین درمان را رقم زد و در درمان پولیپ‌ها و میوم‌ها باید از شیوه‌های هیستروسکوپی استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نیازی که در این زمینه وجود دارد در کلینیک درمان خونریزی های غیر طبیعی رحم در مرکز درمان ناباروری طهورا در گروهی متشکل از متخصصین مربوطه مانند زنان ، انکولوژی، غدد و... و به صورت تیمی به تشخیص و درمان این بیماری خواهند پرداخت و به طور حتم این موضوع برای اولین بار در کشور رخ می دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار