خواننده موسیقی کشورمان گفت: در عرصه موسیقی ماندگاری بسیار سخت‌تر است، اما متاسفانه می‌بینیم خوانندگانی که کلا چند ماه است وارد این عرصه شده‌اند به واسطه هزینه بسیاری که در تبلیغات انجام می‌دهند گا‌ها با یک تک آهنگ معروف می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۴ 30 April 2024

به گزارش تابناک، سعید ترابی، خواننده موسیقی پاپ کشورمان در گفتگویی با اشاره به موضوع ورود جوانان به عرصه موسیقی؛ بیان کرد: از نگاه من ورود جوانان به دلیل فضای بسیار زیبایی است که موسیقی ما دارد، ویترین این فضا دنیایی پر از هیجان، شهرت، تجملات، ثروت و... است؛ جوان به این موضوعات توجه می‌کند و این را می‌بیند که یک خواننده به نام که به کنسرت رسیده است به موارد مختلفی از جمله کنسرت‌های مختلف در شهرستان‌ها، لباس‌های متنوع، مطبوعات، شهرت و... رسیده است.

وی ادامه داد: جوان پس از اینکه موارد فوق را در یک خواننده می‌بیند، راغب می‎شود این مسیر را به هر طریقی دنبال کند و به این مهم برسد؛ در طول این مسیر داشتن استعداد هم مهم نیست چراکه بخشی از آن با پول حل می‌شود و بخش دیگری با رابطه. این اتفاقات باعث شده است که جوانان بسیار زیادی به سمت خوانندگی روی بیاورند و در فضا‌های مختلف روزانه ۴۰ تا ۵۰ خواننده جدید به عرصه موسیقی معرفی می‌شود و توجهی به موضوع صدا و سبک و... نمی‎شود، این موضوع بزرگترین مشکل برای موسیقی کشورمان است.

ترابی بیان کرد: یک خواننده اگر درست کار کرده باشد، سال‌ها درس خوانده، آموزش دیده و برای رسیدن به اهداف خود زحمت کشیده و به جایگاهی رسیده است که شاید به تعداد انگشتان دست باشد. امروزه ما بالا ۵ هزار خواننده داریم، اما به تعداد انگشتان دست خواننده‌ای داریم که کنسرت‌های عالی برگزار می‌نمایند. اینکه حجم بسیار زیادی خواننده در این عرصه فعالیت می‌کنند، اما خروجی یک خروجی نامناسب و بسیار پایین است، مشکل بزرگی است که باید حل شود و عده‌ای در این راه بلاتکلیف، افسرده و یا سرخورده خواهند شد.

خواننده موزیک ویدئو دعوت با اشاره بر تبلیغات برخی از آموزشگاه‌های خوانندگی مبنی بر یادگیری سریع خوانندگی، عنوان کرد: در تمام دنیا این اتفاق مرسوم است که ارگان‌ها و آموزشگاه‌ها برای کار خود تبلیغ کنند، در کشورما نیز این اتفاق برای آموزشگاه‌های مختلف هنری رخ می‌دهد، اما آنچه از نگاه من مهم است، ماندگاری است؛ بدون شک بازیگری که سال‌ها در عرصه تئاتر فعالیت نموده است بسیار ماندگار‌تر از بازیگر خوش سیمایی است که از طریق برخی از این آموزشگاه‌های به صورت چند روزه وارد این فضا می‌شود.

وی ادامه داد: در عرصه موسیقی ماندگاری بسیار سخت‌تر است، اما متاسفانه می‌بینیم خوانندگانی که کلا چند ماه است وارد این عرصه شده‌اند به واسطه هزینه بسیاری که در تبلیغات انجام می‌دهند گا‌ها با یک تک آهنگ معروف می‌شود. البته در مقابل نیز ما خوانندگانی داشته‌ایم که پس از پخش گسترده آهنگ خود به دلیل عدم ادامه روند، نتوانستند حتی به کنسرت برسند و این یعنی فرد نتواسته خود را در دل مردم نگه دارد.

این هنرمند با تاکید براینکه رقابت در دنیای موسیقی سالم نیست، اما گسترده است، خاطرنشان کرد: فضای بعد از معروف شدن آنقدر جذاب و زیباست که همگی سعی می‌کنند با بیشترین هزینه‌ها به آن برسند. ما خوشحال میشویم خواننده‌ها بواسطه زحمات خود و صدای خوب خود کنسرت برگزار کنند و به موفقیت‌های مختلفی هم برسند، اما خب باید قبول کنیم که مقابل این موضوع نیز وجود دارد و دوستانی هستند که اسم خواننده روی آن‌ها است، اما نمی‌توانند زنده بخوانند و این یعنی جایگاه فرد درست نیست.

وی گفت: متاسفانه هفتاد درصد خواننده‌هایی که امروزه کنسرت برگزار می‌کنند و بلیط فروشی دارند درواقع خواننده نیستند و آهنگی را که مخاطب در ماشین از این فرد گوش می‌دهد با چیزی که فرد به صورت زنده میخواند زمین تا آسمان متفاوت است و قطعا این افراد ماندگار نخواهند بود.

ترابی در پایان در خصوص حضور خود در برنامه پدر خوانده ۳ گفت: از چند وقت پیش جناب سعید ابوطالب از بنده دعوت کردن برای حضور در برنامه پدرخوانده و بعد از حدود سه ماه تمرین با دوستان بازیگر و هنرمند تصمیم گرفتم ک در این برنامه شرکت کنم. برنامه پدر خوانده در ژانر رئالیتی شو و مافیایی بسیار برنامه پر بیننده و جذابی است که امیدوارم مردم هم از تماشای آن لذت ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار