مدیرکل انتقال خون قم:
مدیرکل انتقال خون قم با دعوت مردم به اهدای خون در روز عید قربان گفت: با توجه به نیاز همیشگی بیماران به خون و فرآورده‌های آن، مرکز انتقال خون روح الله قم در روز عید قربان آماده پذیرایی از داوطلبان اهدای خون است.
کد خبر: ۹۷۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲ 20 July 2021

به گزارش تابناک قم، مرتضی نوریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به نیاز همیشگی بیماران به خون و فرآورده‌های آن و ضرورت اهدای مستمر خون در تمامی ایام سال ، درخواست ما از شهروندان قمی، استمرار اهدای خون در این ایام است.

وی ادامه داد: مرکز انتقال خون روح الله قم در روز چهار شنبه ۳۰ تیرماه در نوبت صبح از ساعت ۸ الی ۱۳ آماده پذیرش هموطنان نوع دوست است.

مدیرکل انتقال خون قم افزود: به طور معمول در ماه های گرم سال به دلیل شدت گرما در این استان با کاهش اهدای خون مواجه هستیم که همزمانی این ایام گرم با روزهای تعطیل و همچنین اوج گیری مجدد کرونا در استان موجب شده تا برای تامین حفظ پایداری ذخایر خون نگرانی هایی وجود داشته باشد.

نوریان ادامه داد: اگر چه ذخایر خونی استان در سطح مطلوب و پایداری قرار دارد ولی با توجه به اینکه امکان ذخیره خون و فراورده های خونی به صورت طولانی مدت وجود ندارد و از طرفی نیاز به خون مستمر و همیشگی است به همین دلیل همراهی شهروندان نوع دوست به ویژه جوانان استان را خواستاریم.

وی با اشاره به اعلام تعطیلی دستگاه های دولتی استان در روزهای پنجشنبه تا اول شهریور افزود: به دلیل اهمیت استمرار اهدای خون ، با هماهنگی های انجام شده فعالیت مرکز انتقال خون روح الله قم در روزهای پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۳ ادامه دارد.

وی با اشاره به رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون قم، ادامه داد: هیچگونه نگرانی و تهدیدی برای ابتلای مراجعه کنندگان به ویروس کرونا در مراکز انتقال خون قم وجود ندارد.

مدیرکل انتقال خون قم با تأکید بر این‌که خون و فرآورده‌های آن جایگزین مصنوعی ندارد افزود: با توجه به نیاز مستمر بیماران مختلف ازجمله بیمارانی دیالیزی و تالاسمی و مجروحان ناشی از تصادف‌های رانندگی، از مردم نوع‌دوست استان که از سلامت برخوردار هستند، درخواست داریم تا این بیماران را در این ایام تنها نگذارند.

نوریان ادامه داد: توصیه و درخواست ما به اهداکنندگان و مردمی که از سلامت برخوردار هستند و علائم بیماری ندارند، این است که جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون قم مراجعه و نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی ادامه داد: افراد علاقه مند برای مشارکت در این امر خدا پسندانه و ثبت اطلاعات خود در بانک اهداکنندگان قم ضروری است با به همراه داشتن کارت ملی به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند ضمن اینکه شهروندان برای تسهیل در اهدای خون می‌توانند برای دریافت زمان نوبت در سامانه www.IBTO.ir ثبت‌نام کنند تا در زمان معین به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

در شهر قم ۲ مرکز انتقال خون واقع در میدان روح‌الله و بلوار ۱۵ خرداد وجود دارد. علاوه بر بیماران نیاز به عمل جراحی و مجروح‌های ناشی از تصادف‌ها، بیش از یک هزار بیمار دیالیزی و حدود ۲۰۰ بیمار تالاسمی در قم وجود دارند که نیازمند دریافت مستمر خون هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار