مدير امور طيور، زنبور عسل و كرم ابريشم سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت:استان از لحاظ ميانگين توليد در هر جعبه و كيفيت پيله، رتبه نخست كشوري را دارد
کد خبر: ۹۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 19 September 2015

حسين رضازاده در گفتگو با خبرنگار تابناک خراسان شمالی،با بيان اينكه سال گذشته 84 تن پيله تر كرم ابريشم در استان توليد شده است، افزود: اين مقدار طي سال جاري با کاهش 4 تنی به 80 تن رسيده است.

وی قيمت تضمینی خريد هر كيلو پيله تر را در سال 93، 131 هزار ريال و در سال جاري 151 هزار ريال و همچنین قیمت آزاد پیله تر را امسال و سال گذشته 200 هزار ریال اعلام كرد.

رضا زاده با بيان اینکه از ابتداي سال جاري تا كنون، 2 هزار و 160 جعبه تخم نوغان در استان توزيع شده است، تصريح كرد: هم اکنون 2 هزار نفر در استان به حرفه نوغان داری مشغول هستند.

مدير امور طيور، زنبور عسل و كرم ابريشم سازمان جهاد كشاورزي ادامه داد: خراسان شمالي به لحاظ شرايط خوب آب و هوايي، از نظر توليد پيله رتبه چهارم كشور و از لحاظ ميانگين توليد در هر جعبه و كيفيت پيله، رتبه نخست كشوري را دارد.

وي اظهار داشت: شهرستان رازو جرگلان رتبه اول و شهرستان هاي مانه و سملقان، بجنورد، اسفراين، جاجرم ، شيروان ، فاروج و گرمه به ترتيب رتبه هاي بعدي را در توليد پيله دارند.

حسین رضا زاده اضافه کرد: پیله استان به صورت تر و خام به استانهای خراسان رضوی و گیلان جهت نخ کشی ارسال میگردد..

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار