تابناک-مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه جامع هرمزگان گفت: هر نماینده ای باید مسئولیت رای خودش را برعهده بگیرد، مجلس تاریکخانه نیست که آرا در حالت محرمانه باقی بماند.
کد خبر: ۹۳۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ 03 February 2021

مجلس تاریکخانه نیست که آرا در حالت محرمانه باقی بماند

علیرضا صالحی در گفت و گو با خبرنگار تابناک در بندرعباس، اظهار داشت: شفافیت آرا این است که همه آن چیزی را که همه مردم باید بدانند را به آنها بگوییم.

وی افزود: بیش از سه سال است که موضوع شفافیت آرا بین نمایندگان مطرح شده، در این دو سال استدلال های موافقان و مخالفان تقریبا تغییر نکرده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان، ادامه داد: البته مقطعی که فوریت این طرح در دست بررسی قرار گرفت در نتیجه آن بی تاثیر نبود.

صالحی تصریح کرد: هر نماینده ای باید مسئولیت رای خودش را برعهده بگیرد، مجلس تاریکخانه نیست که آرا در حالت محرمانه باقی بماند.

وی اذعان داشت: مردم باید تکلیف خود را بدانند که نمایندگانشان به چه چیزی رای می دهند و این موضوع می تواند از زدوبند جلوگیری کند، تصویب این طرح می تواند باعث کاهش فساد در این سیستم شود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان هرمزگان، گفت: نمایندگانی که دم از انقلاب و انقلابیگری می‌زنند بایستی آنچه را که حق مردم است به آنان اعطا کنند.

علیرضا صالحی در پایان ایراد داشت: هرچه چرخه قانون گذاری و نظارت و نیز فرایندهای پارلمانی شفاف تر باشد، عملا به کاهش فساد منجر می شود و مسئولیت و پاسخ گویی افزایش می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار