فرمانده انتظامی استان از کاهش هشت درصدی تصادفات درون شهری در ده ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶ 30 January 2021



به گزارش تابناک مرکزی، سردار "حسن مفخمی شهرستانی" در کمیسیون کاهش تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی افزود: یکی از مهم ترین ملزوماتی که در توسعه شهری باید بدان توجه داشت، برنامه ریزی کاربردی در کاهش ناهنجاری های ترافیک و حوادث رانندگی است.
وی رفتار ترافیکی را مجموعه ای از کنش ها و واکنش های انسان در عرصه ترافیک و استفاده از سیستم حمل و نقل دانست و گفت: اهمیت و نقش فرهنگ و رفتار ترافیکی در بهبود ایمنی و روان سازی حمل و نقل و بهسازی آن در یک جامعه از نکاتی است که باید در فرایند آموزش شهروندی، نظم اجتماعی و حقوق شهروندان بدان تاکید کرد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره تالم خانواده قربانیان حوادث رانندگی و از سویی هدر رفتن مقادیر قابل توجهی از منابع ملی ادامه داد: استمرار تحقق راهکارهای ارتقاء سطح ایمنی ترافیک و حمل و نقل از طریق فرهنگ سازی و آموزش رفتارهای ترافیکی به کاربران از ملزوماتی است که باید در راس هر گونه تصمیم سازی قرار گرفته و کلیه دستگاه های مسئول نسبت به آن احساس مسئولیت داشته باشند.
این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی اضافه کرد: امنیت ترافیکی در سایه پذیرش هر کدام از دیگر ارگان های مسئول از سهم مشارکت و مسئولیت های قانونی خود فراهم خواهد شد که در استان مرکزی با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و هم افزایی جمعی، این مهم به حد مطلوبی تحقق یافته و باید با جدیت تقویت یابد.
سردار حسن مفخمی شهرستانی از کاهش هشت درصدی تصادفات فوتی در ده ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد و گفت: بیشترین سهم تصادفات درون شهری مربوط به عابران پیاده بوده که در ارزیابی های کارشناسی انجام شده، ضرورت ارتقاء فرهنگ ترافیکی بیش از پیش برجسته و ارزیابی می شود.
وی در ادامه به اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی در استان مرکزی نیز اشاره داشت و گفت: این طرح به منظور تسهیل در روند ترخیص موتورسیکلت های توقیفی در پارکینگ های استان اجرایی شده که با توجه به اتمام زمان این طرح در بهمن ماه امسال، لازم است راکبان موتورسیکلت های توقیفی از فرصت باقی مانده و تسهیلات بسیار عالی لحاظ شده در این خصوص بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار