سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۱۱۱ هزار و ۳۲۷ نفر از پنج دهک اول این استان تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار دارند.
کد خبر: ۱۱۶۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶ 22 April 2024

به گزارش تابناک مرکزی،بابک بوالحسنی  افزود: پوشش بیمه‌ای برای ۱۰ دهک جامعه که فاقد هرگونه بیمه بودند، از توفیقات دولت سیزدهم است که برای پنج دهک اول به شکل کاملا رایگان است.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: افراد مشمول برای مشخص شدن از وضعیت دهک‌ خود باید در سامانه شهروندی ثبت‌نام کنند.

بوالحسنی اظهار کرد: دهک ششم برای برخورداری از مزایای این طرح باید ۲۰ درصد حق سرانه معادل ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار ریال، دهک هفتم ۳۰ درصد حق سرانه معادل چهار میلیون و ۳۰۰ هزار ریال، دهک هشتم ۴۰ درصد حق سرانه معادل پنج میلیون و ۷۴۲ هزار ریال، دهک نهم ۵۰ درصد حق سرانه معادل هفت میلیون و ۱۷۷ هزار و ۵۰۰ ریال و دهک دهم ۱۰۰ درصد حق سرانه معادل ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال را پرداخت کنند.

وی عنوان کرد: جمعیت ۱۰ دهک برخوردار از این طرح در استان مرکزی تاکنون به ۱۹۵هزار و ۳۸۰ نفر رسیده که از این تعداد ۱۱۱ هزار و ۳۲۷ نفر رایگان است.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی اضافه کرد: جمعیت این استان یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۹ نفر است که از این تعداد ۶۴۴ هزار و ۷۰۹ نفر معادل ۴۵ درصد از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش بیمه سلامت است.

بوالحسنی گفت: بیشترین جمعیت بیمه شده این استان در صندوق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت با ۳۲۴ هزار و ۹۸۱ نفر، کارکنان دولت با ۸۱ هزار و ۱۳۲ نفر، افرادی که از کمیته امداد امام خمینی(ره) جهت برخورداری از خدمات بیمه سلامت معرفی شده‌اند، ۱۵ هزار و ۷۷۹ نفر( صندوق بیمه شدگان کمیته امداد امام خمینی(ره)) و ۲۳ هزار و ۱۶۶ نفر در صندوق سایر اقشار که شامل طلاب، دانشجویان، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و بهزیستی است.

وی اظهار کرد: چهار هزار و ۲۷۰ اتباع غیرایرانی هم در استان مرکزی از مزایای بیمه سلامت برخوردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار