کد خبر: ۹۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 11 September 2015
رئیس مرکز توسعه نوغانداری از پرداخت یک‌میلیارد تومان یارانه تولید تخم نوغان در کشور خبر داد.
خبرگزاری فارس: پرداخت یک‌میلیارد تومان یارانه تولید تخم نوغان در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی‌اصغر داداش‌پور عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه نهال توت در این شهرستان اظهار کرد: بخشی از هزینه‌های تولید پیله ابریشم پرداخت شده‌است.

وی از پرداخت یک‌میلیارد تومان یارانه تولید تخم نوغان به شرکت ابریشم ایران در کشور خبر داد و افزود: امسال برای نخستین بار یارانه تخم نوغان در سرفصل‌های یارانه قرار گرفته‌است.

داداش‌پور با بیان اینکه پیگیر افزایش قیمت خرید تضمینی پیله ابریشم هستیم، تصریح کرد: کنترل واردات با تعیین تعرفه از برنامه‌های مرکز توسعه نوغانداری است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری به تلاش برای نزدیک کردن نرخ خرید تضمینی پیله ابریشم با نرخ توافقی اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم نرخ خرید تضمینی پیله ابریشم بالاتر از نرخ تورم باشد.

وی با تاکید براینکه ارتقای تولید با افزایش نرخ پیله ابریشم تحقق پیدا می‌کند، بیان کرد: افزایش قیمت پیله ابریشم در توسعه نوغانداری تاثیرگذار است.

داداش‌پور بر اختصاص تسهیلات به کارگاه‌های ابریشم‌کشی سنتی تاکید کرد و یادآور شد: پیگیر فروش نخ ابریشم تولیدی در کارگاه‌های هستیم و امیدواریم رابطه بین تولیدکنندگان و تبدیل‌کنندگان پیله به نخ ابریشم بیشتر شود.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری با اشاره به اینکه ایجاد زنجیره تولید پیله ابریشم و صنایع جانبی در مناطق مختلف، خاطرنشان کرد: مسئولان گیلان نگاه ویژه‌ای به این استان دارند و با هماهنگی بیشتر می‌توان از اعتبارات داخلی گیلان بیشتر استفاده کنیم.

وی فعالیت مرکز توسعه نوغانداری را از سال 93 در کشور خواند و اظهار کرد: تمام نیروهای متخصص از شرکت ابریشم ایران به مرکز مذکور منتقل شدند و بنیه کارشناسی قوی در مرکز توسعه نوغانداری ایجاد شده‌است.

داداش‌پور با بیان اینکه وضعیت نوغانداری در استان‌های مختلف را رصد می‌کنیم، تصریح کرد: نوغانداری از مشاغل قدیمی در کشور محسوب می‌شود.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری به افول و رکود صنعت نوغانداری در سال‌های گذشته در کشور اشاره کرد و افزود: در 16 استان پرورش کرم ابریشم انجام می‌شود و دولت به‌دنبال احیای این صنعت است.

وی از تدوین نقشه راه توسعه صنعت نوغانداری در برنامه ششم توسعه کشور خبر داد و بیان کرد: توسعه نوغانداری نیازمند فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به این صنعت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار