فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: ۲ کلاهبردار سایبری که با تبلیغ و انتشار آگهی‌های دروغین و با ترفند کار در منزل، اقدام به کلاهبرداری می‌کردند از سوی پلیس فتای این استان دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۲۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶ 08 December 2020

سردار رحیم جهانبخش روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در پی پایش و رصد صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتای شهرستان ابهر از توابع این استان، محرز شد شخص یا اشخاصی به هویت‌های نامعلوم با تبلیغ و انتشار آگهی‌های دروغین و معرفی شرکت‌های صوری با شگرد و ترفند کار در منزل و کسب درآمد بالا در فضای مجازی، دست به کلاهبرداری می‌زنند.

وی اظهار داشت: ماموران پلیس فتا شهرستان ابهر در بررسی های فنی و پلیس در این رابطه این ۲ نفر را در یکی از استان های همجوار مورد شناسایی قرار داده و طی یک عملیات غافلگیرانه این متهمان را دستگیر کردند.

سردار جهانبخش، تصریح کرد: این ۲ متهم دستگیر شده در بازجویی های فنی و تخصصی پلیسی به کلاهبرداری از شهروندان به تعداد بیش از ۱۰ هزار نفر و به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتراف کردند که پس از تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان زنجان از مال باختگان که به این شیوه در دام کلاهبرداری های این ۲ متهم دستگیر شده فتاده اند خواست در صورت داشتن شکایت به پلیس فتا محل سکونت خود مراجعه کنند.

سردار جهانبخش، تصریح کرد: افراد در صورت مواجهه با چنین تبلیغاتی، از صحت و سقم شرکت یا سازمان استخدام کننده اطمینان حاصل کرده و از واریز وجه یا ارائه اطلاعات هویتی و مالی، پرهیز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار