کد خبر: ۸۹۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 22 August 2020

 

روز پزشک در آستارا گرامی داشته‌ شد

آستارا - ایرنا - اعضای سمن سفیران سلامت در آستارا بمناسبت اول شهریورماه سالروز ولادت ابوعلی سینا و روز پزشک، با اهدای شاخه گل از پزشکان بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان تجلیل کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا روز شنبه در این برنامه در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان گفت: پزشکان به عنوان مدافعان سلامت، رسالت و تعهد سنگینی در قبال جامعه دارند و در این راستا سلامتی خود را نیز در کف اخلاص گذاشته ‌اند.

نظام عباسی اظهار کرد: پزشکان، تقدس و شرافت حرفه ‌ای خود را به منصه ظهور رسانده و مثل هر زمان دیگری درمان بیماران را بر جان خود مقدم شمرده ‌اند و هر روز صحنه‌ های فراموش نشدنی ایثار و فداکاری آنها را بر بالین بیماران شاهد هستیم.

وی ادامه داد: برای مقابله با شیوع کرونا مردم تنها با زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و حضور نیافتن در تجمع‌ها مگر در موارد خاص، به یاری جامعه پزشکی و کادر درمان بشتابند.

بختیار حیدرنیا رئیس بیمارستان شهید بهشتی آستارا هم بیان کرد: اگر مردم فاصله‌ گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، با ورود به فصل پائیز و افزایش بیماری‌های تنفسی و آنفلوآنزا دچار خسارت‌های زیانبار خواهیم شد.

امیر الهیار مدیرعامل مرکز تندرستی سفیران آوای سلامت آستارا هم گفت: اعضای این مرکز هم زمان با شیوع کرونا با همکاری سمن پویندگان آرمان شهر، هشت هزار ماسک را در بین شهروندان توزیع کردند.

وی بیان کرد: این مرکز برای برگزاری کارگاه های آموزش ورزش و تغذیه، مشاوره ورزشی برای ارتقای عملکرد ورزشکاران، فروش محصولات ورزشی و استعدادیابی ورزشی کودکان فعالیت می کند.

شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، نقش و زحمات کادر درمانی در تامین سلامت را بیش از پیش آشکار کرده است و اقشار مختلف مردم و مسئولان از پزشکان قدردانی می کنند.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و در سازمان نظام پزشکی این شهرستان ۶۲ ماما، ۳۸ پزشک عمومی، ۱۶ پزشک متخصص، ۱۱ داروساز و ۲۶ دندانپزشک عضو هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار