کد خبر: ۸۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸ 22 August 2015


رئیس مرکز توسعه نوغانداری از افزایش نرخ پنج هزار تومانی خرید پیله ابریشم بالاتر از قیمت اعلام شده توسط دولت به صورت نقدی توسط بخش خصوصی در کشور خبر داد.
خبرگزاری فارس: افزایش نرخ 5 هزار تومانی خرید پیله ابریشم توسط بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی‌اصغر داداش‌پور عصر امروز در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در رشت با اشاره به شرایط جدید ایجاد شده در صنعت نوغانداری کشور اظهار کرد: امسال تمام محصول تولید شده توسط نوغانداران توسط بخش خصوصی خریداری شده است.

وی از افزایش نرخ پنج هزار تومانی خرید پیله ابریشم بالاتر از قیمت اعلام شده توسط دولت به صورت نقدی توسط بخش خصوصی در کشور خبر داد و افزود: نیاز کشور به پیله ابریشم کم نشده و باید تولید این محصول رونق داده شود تا بتوانیم مواد اولیه مورد نیاز در داخل را تامین کنیم.

داداش‌پور، صنایع ابریشم‌کشی در کشور را به صورت صنعتی و سنتی خواند و بیان کرد: نگاه همه‌جانبه به توسعه صنعت نوغانداری در کشور حائز اهمیت است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری با بیان اینکه صنعت نوغانداری می‌تواند منشأ اشتغال در تمام ایام سال باشد، تصریح کرد: تبدیل پیله ابریشم به نخ از راهکارهای ایجاد اشتغال محسوب می‌شود.

وی به خرید پنج تن پیله ابریشم توسط یک واحد نخ‌ریسی در لنگرود اشاره کرد و گفت: اعتقاد داریم زنجیره حوزه صنعت نوغانداری باید تبدیل به ارزش افزوده شود.

داداش‌پور، تبدیل پیله ابریشم به محصول نهایی فرش، محصولات ابریشمی و پوشاک در پایداری صنعت نوغانداری را مهم دانست و خاطرنشان کرد: گرایش صنایع دارویی، بهداشتی و آرایشی در استفاده از ابریشم حائز اهمیت است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری از برنامه‌ریزی برای توانمندسازی نوغانداران توسط این مرکز خبر داد و یادآور شد: اجرای برنامه‌های آموزشی و دانش‌افزایی نوغانداران توسط مرکز توسعه نوغانداری پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت مجتمع علمی آموزشی پسیخان در رشت، اظهار کرد: ترویج فعالیت‌های نوغانداری به صورت منطقه‌ای و ملی در حال انجام است.

داداش‌پور مراکز نگه‌داری کرم ابریشم را نیازمند اصلاح، نوسازی و بازسازی خواند و اظهار کرد: پرداخت تسهیلات بانکی برای اصلاح جایگاه پرورش کرم ابریشم از موضوع‌های در حال پیگیری توسط مرکز توسعه نوغانداری در کشور است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری به معرفی الگوهای جدید پرورش کرم ابریشم در گیلان اشاره کرد و افزود: الگوهای جدید پرورش کرم ابریشم در فضای کنترل شده با دما و رطوبت مشخص به نوغانداران ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ارائه الگوهای جدید پرورش کرم ابریشم در حال بررسی است، تصریح کرد: الگوهای جدید کرم ابریشم برای نخستین بار به صورت آزمایشی در لنگرود اجرایی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار