استاندار هرمزگان خبر داد:
جاسم جادری گفت: هم اکنون استان هرمزگان روی سکوی پرش است و روزی نیست که بنده با سرمایه گذاران داخلی و خارجی جلساتی نداشته باشم و به طور مرتب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در هرمزگان مراجعه می کنند.
کد خبر: ۸۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷ 22 August 2015
به گزارش تابناک، دكتر جاسم جادری در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان هرمزگان با بیان اینکه رسانه ها نقش بسیار مهمی در حفظ آرامش و انسجام، وحدت و تقویت امور یک جامعه بر عهده دارند، عنوان کرد: نبض افکار عمومی در اختیار رسانه هاست و امروز خبرنگاران بیشترین و بهترین زمینه همکاری و تعامل را در استان هرمزگان ایجاد کرده اند و می توانند در جهت معرفی استان هرمزگان برای رسیدن به قله های مورد نظر گام بردارند.

مراجعه مرتب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در هرمزگان

وی ادامه داد: هم اکنون استان هرمزگان روی سکوی پرش است و روزی نیست که بنده با سرمایه گذاران داخلی و خارجی جلساتی نداشته باشم و به طور مرتب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در هرمزگان مراجعه می کنند.

استاندار هرمزگان افزود: رسانه ها در معرفی هرمزگان به عنوان منطقه ای امن و نقطه تلاقی تمدن های مختلف می توانند تاثیرگذار باشند اما این مسئله به این معنا نیست که اشکالات و انتقادات را مطرح نکنند بلکه براساس شعاری که از روز اول گفته ام ما آماده شنیدن هرگونه انتقاد سازنده برای اصلاح امور هستیم و مدیران باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و نباید تنها منتظر تعریف و تمجید باشیم.

جادری با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم، تصریح کرد: در مرداد ماه سال 92 که دولت تدبیر و امید روی کار آمد، وضعیت کشور چندان مناسب نبود و سایه شوم جنگ، بی اعتمادی، اختلاف و درگیری های سیاسی و جناحی و تحریم و فشارهای بین المللی و گرفتاری های مختلفی که دولت جمهوری اسلامی ایران در خارج داشت وضعیت نامناسبی برای کشور ایجاد کرده بود.

وی گفت: مردم با بصیرت ایران اسلامی با تشخیص به موقع خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 با بصیرت و شناخت کامل و با شنیدن برنامه های دکتر روحانی، حماسه آفرینی کردند و به خصوص در هرمزگان نیز مردم با مشارکت بالا، بیشترین رای را به دکتر روحانی دادند.

ارتقاء رتبه ایران در بهبود محیط کسب و کار

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان از بهبود محیط کسب و کار به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم یاد کرد و بیان داشت: در مرداد سال 92 رتبه ایران در محیط کسب و کار 152 بود اما هم اکنون این رتبه به 103 ارتقاء یافته است.

جادری اضافه کرد: مجموعه رفتار دولت تدبیر و امید منجر به ایجاد آرامش در کشور و تعامل در دنیا شده است و در گذشته شاهد بودیم که مذاکرات هسته ای به صورت واقعی انجام نمی شد و در واقع قبلا مذاکره ای نمی کردیم و تنها بیانیه های از قبل آماده شده، خوانده می شد اما این بار مذاکره جدی بوده و مذاکره با اعتقاد صورت گرفت و با طرف مقابل به صورت واقعی حرف زدیم.

وی خاطرنشان کرد: در مذاکرات چانه زنی صورت می گیرد و هرکس قدرت چانه زنی بیشتری داشته باشد، امتیاز بیشتری می گیرد و مذاکره دانش و فن خاص خود را می خواهد و نوعی هنر است که مذاکره کننده باید تسلط داشته باشد و مذاکره راهبردی است که باید در آن حداکثر امتیازات را بگیریم و حداقل امتیازات را بدهیم تا زمانی که هر دو طرف متنی را امضا می کنند آن را قبول داشته باشند.

غنی سازی و تحقیق و توسعه در کشور متوقف نمی شود

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ما در برابر قدرت های جهانی ایستاد، اظهار داشت: همه کشورهایی که زیر فصل هفت منشور سازمان ملل رفتند یا تسلیم شدند یا جنگ بر آنها تحمیل و یا تاسیسات آنها نابود شد و سرنوشت هیچ کدام منجر به صلح و سازش و مذاکره نشده بود و همه افرادی که اهل انصاف هستند می توانند قضاوت کنند که دستاورد مذاکرات هسته ای این بود که ما به اهداف اصلی خود دست یافتیم و دنیا پذیرفت که جمهوری اسلامی ایران باید فناوری هسته ای و غنی سازی داشته باشد.

جادری افزود: همچنین غنی سازی و تحقیق و توسعه هیچ وقت در کشور ما متوقف نمی شود و  تحقیق و توسعه را برای مراحل پیشرفته تر می توانیم انجام دهیم و همه کشورها ملزم و متقائد شده اند در ارتباط با مراحل پیشرفته تر تحقیق و توسعه با ایران همکاری کنند و ضمانت آن هم داده شده است.

وی ادامه داد: دستاورد دیگر مذاکرات نیز برداشته شدن همه تحریم ها بود و تنها یک هفته پس از توافق هسته ای، شورای امنیت سازمان ملل شش قطعنامه تحمیل شده به ایران را یکجا لغو کرد تا تحریم ها برداشته شود که این مسئله در تاریخ سازمان ملل سابقه ندارد.

امید ملی بر کشور حاکم شده است

استاندار هرمزگان گفت: براساس شعار دکتر روحانی در انتخابات با تدبیر صورت گرفته، کشور از مخمصه و گرفتاری و پیچ خطرناک نجات یافت و هم اکنون در کشور ما امید ملی حاکم است به گونه ای که هم چرخ سانتریفیوژها می چرخد و هم چرخ زندگی مردم هم می چرخد.

جادری با بیان اینکه زمانی که دولت یازدهم آغاز به کار کرد تورم بالای 35 درصد و رشد اقتصادی کشور نیز منفی شش درصد بود و رکود و تورم همزمان با هم وجود داشت و خزانه کشور هم تقریبا قابل اعتماد نبود و درآمد کشور در آن برهه حساس بسیار کم شده بود، عنوان کرد: قیمت نفت نیز در این دولت به شدت کاهش پیدا کرد و دو سال با کمبود فروش نفت و درآمد و تداوم تحریم ها مواجه بوده ایم و در کنار این مسائل مشکل بزرگ خشکسالی نیز در کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: با وجود این مشکلات دولت تدبیر و امید توانسته کشور را به خوبی مدیریت کند و از رکود خارج شویم و تورم نیز به زیر 15 درصد رسیده و با وجود درآمد کم، تعهدات ایجاد شده در دولت را انجام دهد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه فضای مناسبی برای کسب و کار در کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: هم در منطقه و هم در سطح بین الملل اعتماد خوبی نسبت به ایران ایجاد شده و شعار ما تعامل سازنده در داخل و خارج و صلح است و در مقابل ظالم ایستادگی و از مظلوم هم دفاع می کنیم و در مقابل تجاوز و ظلم هم می ایستیم.

جادری یادآور شد: باید تولید، بازار و اقتصاد را سامان دهیم و در شرایطی که در وضعیت بی پولی شدیدی قرار داریم اما مهم اراده و امید است و اگر امید و اعتماد را تداوم دهیم سرمایه و تکنولوژی و پول هم به کشور خواهد آمد و باید با ایجاد زمینه برای ورود گردشگران خارجی، سرمایه داران ایرانی مقیم خارج را نیز به کشور دعوت کنیم و به سمتی برویم که کشور و اقتصاد کشور را به حرکت درآوریم و با تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و بهره وری را بالا ببریم و صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون زمینه کار برای حضور همه فعالان اقتصادی فراهم است و هرمزگان نیز به عنوان دروازه اقتصادی کشور آماده پذیرش و همراهی با سرمایه گذارانی است که علاقه مند هستند سرمایه خود را در کار درستی سرمایه گذاری کنند و ما به دنبال ایده های نو هستیم.

وظیفه داریم از رای مردم صیانت کنیم

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال باید برای فعالیت سیاسی در جامعه هم آمادگی داشته باشیم و دو انتخابات امسال در سرنوشت کشور و پیشبرد برنامه های راهبردی کشور نیز تعیین کننده است.

جادری اظهار داشت: مردم به هرکسی رای دهند ما وظیفه داریم از رای مردم صیانت کنیم و دولت مجری انتخابات است و باید امین مردم و کاندیداها باشد و امیدواریم همه در انتخابات حضور یابند و انتخابات پر شوری داشته باشیم و این مردم هستند که باید تشخیص دهند که به کدام جناح و حزب اقبال نشان دهند تا مشکلات حل شود.

وی بیان داشت: ما در دوره پساتحریم دو مسئولیت مهم داریم که به عنوان سیاست راهبردی دولت مطرح است که یکی جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و تکنولوژی های جدید است و دیگری برگزاری سالم و دقیق انتخابات است و باید بکوشیم با برگزاری انتخاباتی سالم و دقیق حماسه آفرینی کنیم.

663 پروژه همزمان با هفته دولت در هرمزگان افتتاح می شود

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، تصریح کرد: طرح های بسیاری برای افتتاح در هفته دولت در استان هرمزگان آماده شده و برنامه های خوبی برای هفته دولت تدارک دیده ایم و گزارش عملکرد دولت در استان هرمزگان و پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت نیز تهیه شده است.

جادری خاطرنشان کرد: تعداد 663 پروژه با اعتباری بالغ بر 794 میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری در استان هرمزگان به بهره برداری می رسد و این در حالی است که در هفته دولت سال 92 تعداد 206 پروژه با اعتبار 348 میلیارد تومان و در سال 93 نیز تعداد 428 پروژه با اعتبار 626 میلیارد تومان افتتاح شده بود و پروژه های هفته دولت سال جاری هدیه ناقابل دولتمردان تدبیر و امید به مردم شریف استان هرمزگان است.

سرمایه گذاری 3.5 میلیارد دلاری بخش خصوصی در هرمزگان

وی عنوان کرد: همچنین در بخش سرمایه گذاری نیز پروژه های خوبی در هرمزگان در دست اجراست که توسط بخش خصوصی در حال انجام است که شامل 67 پروژه با مبلغ سرمایه گذاری 62 هزار میلیارد تومان و معادل 3.5 میلیارد دلار است و 47 پروژه سرمایه گذاری دیگر نیز در دست پیگیری است که مبلغ سرمایه گذاری آن حدود پنج میلیارد دلار است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه به طور مرتبط پیشنهادهای مختلفی برای سرمایه گذاری در هرمزگان ارائه می شود و ما نیز تلاش می کنیم تا پاسخگوی مراجعات سرمایه گذاران بخش خصوصی باشیم، افزود: اخیرا بنده با نمایندگان شرکت هیوندای کره جنوبی جلسه داشتم که علاقه مند به حضور در کارهای مختلف مهندسی ساختمان، راه آهن، ساخت اسکله و موج شکن و نیروگاه در هرمزگان هستند و همچنین یک کمپانی آلمانی نیز برای سرمایه گذاری در ساخت کشتی در هرمزگان اعلام آمادگی کرده است.

برنامه ریزی احداث جاده ساحلی بندرعباس به میناب

جادری از برنامه ریزی برای احداث جاده ساحلی بندرعباس به میناب خبر داد و گفت: با اجرای این طرح که مطالعات آن توسط اداره کل راه و شهرسازی در حال انجام است و با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی می شود، مسافت بندرعباس به میناب با کاهش 40 کیلومتری به 70 کیلومتر خواهد رسید.

هرمزگان استان پایلوت سرمایه گذاری در کشور

وی اضافه کرد: همچنین 14 پروژه بزرگ ملی نیز در بندر جاسک به عنوان سرمایه گذاری در منطقه آزاد جاسک انجام می شود و 14 پروژه پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم نیز در منطقه ویژه پارسیان (گاوبندی) در غرب هرمزگان نیز اجرایی می شود که این طرح ها موجب شده تا هرمزگان به عنوان پایلوت سرمایه گذاری در کشور مطرح و توسعه شرق و غرب این استان محقق می شود.

استاندار هرمزگان بیان داشت: پنج استان به عنوان پایلوت سرمایه گذاری در کشور انتخاب شدند که یکی از آنها هرمزگان بوده که به دلیل کم بودن مسائل اجتماعی و حاشیه ای و همچنین قدرت منطقه ای و مدیریتی به عنوان یکی از این استان ها انتخاب شد.

جادری در ادامه عنوان کرد: همچنین استان هرمزگان در جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی در سال 93 رتبه اول را کسب کرد و جایگاه استان 28 پله نسبت به سال 92 ارتقا پیدا کرد و به عنوان رتبه اول جذب سرمایه گذاری خارجی نیز توسط شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به دولت معرفی شدیم.

وی گفت: از دیگر افتخارات استان نیز کسب رتبه اول مبارزه و کنترل قاچاق در کشور و انتخاب بنده به عنوان نماینده 17 استاندار مرزی کشور در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی کشور بوده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در بخش دیگری از این نشست به سوالات خبرنگاران هرمزگانی پاسخ داد که در خصوص مشکلات سرمایه گذاری در استان، عنوان کرد: یکی از مشکلات سیستم دولتی قوانین دست و پا گیر است که مشکل بزرگی است و سرمایه گذار برای گرفتن هر مجوز با بیش از 20 سازمان سر و کار دارد و همه مراحل باید طی شود اما اخیرا دستورالعملی توسط دولت ابلاغ  شد که کارگروه رفع موانع تولید در استان ها تشکیل شود و دولت به این نتیجه رسید که قوانین دست و پا گیر زیادی داریم و باید کارگروهی در این خصوص تشکیل شود و مورد به مورد مشکلات طرح ها را رفع کند و هرمزگان نیز بیشترین جلسات کارگروه رفع موانع تولید را تشکیل داده است.

پیگیری راه اندازی هواپیمایی مخصوص استان هرمزگان

جادری در ادامه از پیگیری های صورت گرفته برای راه اندازی ایرلاین یا هواپیمایی مخصوص استان هرمزگان خبر داد و تصریح کرد: مجوز ایرلاین و هواپیمایی مخصوص استان هرمزگان با نام هواپیمایی هرمز در سال 91 صادر شده اما به دلیل تحریم و عدم همکاری ها فرد سرمایه گذار این هواپیمایی نتوانسته هواپیمای خود را وارد کند که در حال پیگیری این موضوع هستیم و سرمایه گذار خرید هواپیما نیز پیدا شده و مجوز این هواپیمایی را احیا کرده ایم و تلاش می کنیم، هواپیمایی مخصوص هرمزگان را ایجاد کنیم.

وی افزود: همچنین برای افزایش سرمایه گذاری در جاسک نیز باند فرودگاه این شهرستان به دو هزار و 400 متر افزایش یافت و تا پایان سال به دو هزار و 800 متر می رسد تا سرمایه گذاران امکانات مناسبی داشته باشند.

خود را بالاتر از این می دانم که به این حرف ها پاسخ دهم

استاندار هرمزگان در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات و انتقادات ابوالقاسم جراره نماینده بندرعباس در مجلس، بیان داشت: بنده خود را بالاتر از این می دانم که به این حرف ها پاسخ دهم که توسط کسی مطرح شده که پس از چهار سال تازه به فکر مشکلات مردم افتاده است و پاسخ به این اظهارات را به روابط عمومی استانداری سپرده ام.

جادری در ادامه با بیان اینکه توسعه استان هرمزگان در برنامه ششم توسعه دریامحور تعریف شده است، اظهار داشت: در این خصوص شیلات دارای زمینه های سرمایه گذاری مناسبی است که نه تنها هرمزگان بلکه کشور را هم متحول می کند و در این راستا100 میلیون دلار نیز از صندوق توسعه ملی برای خرید شناورهای پشتیبان در هرمزگان تسهیلات جذب کرده ایم.

وی با اشاره به طرح های تولید فولاد در هرمزگان، خاطرنشان کرد: اگر برنامه تولید 10 ملیون تن فولاد را در هرمزگان به نتیجه برسانیم، 18 درصد فولاد کشور را تولید خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان همچنین به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با بحران کم آبی در هرمزگان اشاره کرد و گفت: برای تامین آب نزدیک به 11 میلیارد تومان در راستای اقداماتی همچون حفر چاه اختصاص دادیم و بخشی از طرح های تامین آب در حال افتتاح است و اقدامات خوبی در حال اجراست.

پیگیری دریافت مجوز تردد خودروهای با پلاک منطقه آزاد قشم در استان هرمزگان

جادری در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت تردد خودروهای با پلاک منطقه آزاد قشم در استان هرمزگان، تصریح کرد: این موضوع در جلسه مدیریت بحران مصوب و در شورای تامین نیز مطرح شده و کارگروهی نیز برای هماهنگی با منطقه آزاد و سرزمین اصلی تشکیل شده و نامه آن را به وزارت کشور فرستادیم تا مجوز هیئت دولت را دریافت کنیم و پس از موافقت دولت این کار صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: البته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان بدون هماهنگی و اینکه مسئولیت و صلاحیت اظهار نظر در این خصوص را داشته باشد مواردی را مطرح کرد که جو را ملتهب کرد.

فعالیت 100 کاندیدای احتمالی انتخابات در هرمزگان

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در خصوص تعداد کاندیداهای احتمالی انتخابات اسفند ماه در هرمزگان، عنوان کرد: براساس بررسی ها تا کنون در استان هرمزگان نزدیک به 100 نفر کاندیدای احتمالی برای انتخابات فعالیت داشته اند و اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری نیز فعالیت آنان را رصد و گزارش کاندیداهای احتمالی را به ما ارائه می دهد.

انتقاد از صدا و سیما

جادری در خصوص نوع پوشش صدا و سیمای مرکز خلیج فارس از فعالیت های دولت، اظهار داشت: البته رویکرد صدا و سیما در دیگر نقاط کشور هم با هرمزگان متفاوت نیست و این پدیده ای است که خود ما هم در آن مانده ایم که در نوع پوشش صدا و سیما از مذاکرات هسته ای و تشییع شهدا نمود داشت و حتی در سفر بنده به بندر کوهستک برای افتتاح گمرک که همه مردم این بندر از زن و مرد و پیر و جوان برای استقبال و ابراز خوشحالی آمده بودند که افتتاح کاری که 37 سال معطل مانده بود را جشن بگیرند، صدا و سیما تنها سر درب ورودی گمرک را نشان داد در حالی که اگر صدا و سیما همراه دولت بود روی این موضوع یک هفته مانور می داد.

وی ادامه داد: حتی در مذاکرات هسته ای نیز صدا و سیما در جهت تقویت امنیت ملی کار نکرد و در هرمزگان نیز در جهت تقویت دولت و حاکمیت کار نمی کند و یکی از نگرانی های دولت این است که رسانه ندارد و نمی تواند به راحتی به مردم گزارش دهد و صدا و سیما به طور انحصاری در دست جناح خاصی قرار دارد.

مدیران غیرهمسو با دولت تغییر می کنند

استاندار هرمزگان در خصوص تغییرات مدیریتی در هرمزگان، عنوان کرد: ما تصمیم گرفتیم مدیرانی که با سیاست های دولت همراهی ندارند را تغییر دهیم و سیاست دولت در دوران پساتحریم جذب سرمایه گذاری و برگزاری مناسب انتخابات است و مدیران باید در راستای این سیاست ها گام بردارند.

علاقه مند بودیم کارخانه آلومینیوم به مردم هرمزگان واگذار شود

جادری در پاسخ به سوالی در مورد فروش کارخانه آلومینیوم المهدی بندرعباس، بیان داشت: فروش صنایع بزرگ از طریق سازمان خصوصی سازی و بورس انجام می شود و یکی از اشکالاتی که استانداران کشور نیز مطرح کردند که در واگذاری و فروش کارخانه ها با استانداران مشورت نمی شود و ما فقط می شنویم که آلومینیوم فروخته شده و نظر مدیریت استان گرفته نمی شود.

وی اظهار داشت: ما علاقه مند بودیم که کارخانه آلومینیوم به مردم شریف هرمزگان واگذار شود و اگر به ما اعلام می کردند، ما پول جمع می کردیم و این کار را انجام می دادیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن مارزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
لطفا در خصوص تاریخ دقیق افتتاح و شروع به کار هرمز ایر اطلاع دهید.متشکرم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار