امام جمعه کرمانشاه گفت: نخبگان منطقه در برابر توطئه استکبار جهانی برای ترسیم چهره‌ای اشتباه از اسلام و اسلام‌هراسی ایستادگی کنند.
کد خبر: ۸۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 21 August 2015
آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: موج اسلام‌خواهی منافع استکبار جهانی را در سراسر جهان به خطر انداخته که توطئه اسلام‌هراسی به‌واسطه این موج ایجاد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه دنیای استکبار با اسلام و مسلمانان مواجه فرهنگی می‌کند، بیان کرد: دانشمندان و نخبگان جوامع اسلامی به فکر مبارزه و ایستادگی در برابر ترسیم چهره اشتباه از اسلام در سطح جهان باشند.

آیت‌الله علما، آمریکا را مصداق عینی استکبار و دشمن اصلی مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: مبارزه با استکبار جهانی به دلیل اینکه آمریکا دست از تکبر، خودخواهی و توطئه بر نمی‌دارند هیچ‌گاه پایان نخواهد یافت.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرمایش ماندگار امام راحل(ره) که آمریکا را شیطان بزرگ خطاب کردند، تصریح کرد: استکبار جهانی در تمام کشورهای اسلامی دست به جنایت می‌زد که عراق، سوریه و یمن مصداق عینی این تحرکات هستند.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا از وجود برنامه براندازی تدریجی برای کشورهای مسلمان سخن گفته است، بیان کرد: براین اساس مقام معظم رهبری هشدار می‌دهند که آمریکا در منطقه برای ورو به کشورها و ایجاد اختلاف برنامه دارد.

خطیب جمعه کرمانشاه ایجاد اختلاف میان دولت‌ها و ملت‌ها را یکی از سیاست‌های استکبار جهانی دانست و افزود: ایجاد و دامن زدن به اختلافات مذهبی در کشورهای مسلمان از طریق ایستگاههای تلویزیونی و رادیویی خارجی با هزینه‌های بسیار انجام می‌شود.

آیت‌الله علما با بیان اینکه مقام معظم رهبری قاطعانه در برابر تحرکات و اعمال نفوذ آمریکا ایستاده‌اند، تصریح کرد: چگونه می‌توان با دشمن شناخته شده و دشمن متجاوزی که مواضع وی همواره علیه ملت ایران اسلامی بوده سر آشتی و همکاری داشت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، آمریکا را عامل اصلی ایجاد تروریست در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: استکبار جهانی از راههای مختلف اسلحه، اطلاعات، منابع مالی و تعلیم نظامی در اختیار گروه تروریستی داعش قرار داده است.

آیت‌الله علما با بیان اینکه نمی‌توان با کسی که علیه مسلمانان دست به جنایت می‌زند کنار آمد، بیان کرد: براساس فرمایش امام راحل(ره) جمهوری اسلامی ایران مدافع مستضعفان در سراسر عالم بوده که استکبار جهانی در پشت اغلب تظام است.

امام جمعه کرمانشاه از توطئه چهارصد ساله انگلستان برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی خبرداد و تاکید کرد: در شرایط کنونی باید مراقب بود که اختلافات را تشدید نکنیم زیرا دامن زدن به اختلاف حرکت در جهت نقشه دشمنان است.

آیت الله علما با اشاره به مناسبت 31 مردادماه و روز صنعت دفاعی بیان کرد: صنعت دفاعی ایران اسلامی یکی از برترین‌ها در سطح جهان است که توانایی دفاع و پاسداری از تمامیت عرضی کشور را برعهده دارد.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت و دهه کرامت، دهه کرامت را حامل پیام‌های مهربانی و عطوفت دانست.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار