عملکردی درخور تقدیر:
عملکردی درخور تقدیر از تصاویر تاریخی اسامی نمایندگان امضاء کننده طرح سوال از رئیس جمهور که منتشر شد ، جالبه از بین همه نمایندگان هرمزگانی اسم حسین هاشمی تختی تنها نماینده امضاء کننده از استان هرمزگان و پرفسور زاهدی از استان کرمان به چشم میخورد حال سؤال اینجاست مابقی وکلای مردم کجا هستند تا حقوق حقه رأی دهندگان به آنها را مطالبه نمایند از دولت.
کد خبر: ۶۳۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰ 30 July 2018

 

تابناک هرمزگان- تصاویر اسامی نمایندگان امضاء کننده طرح سوال از رئیس جمهور منتشر شد ، حسین هاشمی تختی تنها نماینده امضاء کننده از استان هرمزگان و پرفسور زاهدی از استان کرمان بودند.

 

 

به گزارش تابناک هرمزگان، نمایندگان مجلس در حالی چهارمین طرح سوال از رئیس جمهور را کلید زدند که این طرح دارای 92 امضاء و پنچ محور است و باید منتظر بود تا دید این بار نیز هیأت رئیسه مجلس از اعلام وصول سوال از رئیس جمهور سر باز می زند ، یا به آن تن می دهد.

نکته قابل توجه این است که از استان کرمان فقط نام «پرفسور زاهدی» و از هرمزگان «حسین هاشمی تختی» در بین سؤال کنندگان از رئیس جمهور به چشم می خورد که علت طرح سؤال،افزایش قیمت ارز و کاهش شدید ارزش پول ملی ، گسترش بیکاری و ایجاد نشدن شغل برای جوانان ، دلایل استمرار تحریم های بانکی علی رغم اجرایی شدن همه تعهدات برجام از سوی ایران ، حجم زیاد کالای قاچاق به کشور و رکود اقتصادی چندین ساله علی رغم وعده ها و اعلام های مکرر عبور کردن از رکود محورهای طرح دوم سؤال از رئیس جمهور بود.

 

شرح کامل سوالات بدین صورت است:
1-جناب آقای رئیس جمهور جنابعالی خوب میدانید که یکی از مهمترین عوامل رکود و فلج اقتصادی و موانع مهم تولید «مقوله منحوس» قاچاق می باشد که به دلیل عدم پرداخت هرگونه عوارض،بیمه ، مالیات ، عوارض گمرک ، و غیره،قدرت رقابت را از تولید گران داخلی،سلب و علاوه بر همه زیان ها،خسارات و آسیب های جدی به اقتصاد کشور،باعث از بین رفتن بنگاه های فراوان تولیدی،ورشکستگی و فروپاشی بسیاری از خانواده‌های ایرانی گردیده است. چرا در طول دو دوره دولت شما عزم و اراده جدی و شایسته ای با این پدیده خانمان سوز انجام نگرفته است؟

2-جنابعالی وعده قاطع دادید که در روز اول اجرای برجام همه تحریم ها یکجا و به یکباره برداشته میشود، بیش از دو سال از این وعده ها می گذرد، ایران به اقرار اعضای 5+1 و نیز مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به همه تعهدات خود عمل کرده است، مردم ما همه هزینه های سنگین پذیرش برجام را پرداخته اند، اما استمرار بخش عمده ای تحریم های تحریم‌های بانکی همچنان فشار تحریم را بر دوش مردم ما تحمیل کرده است. چرا خلاف برجام و وعده‌های قاطعانه ، همچنان این تحریم‌ها استمرار دارد؟

3-جناب آقای رئیس جمهور یکی از مهمترین علل مشکلات معیشتی مردم عزیز بویژه قشر جوان تحصیلکرده بیکاری مفرط و گسترده می باشد. چرا در دو دولت جنابعالی ، اقدام بایسته و موثری در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری صورت نگرفته است؟

4-جنابعالی نه‌تنها بارها وعده ی ایجاد رونق اقتصادی و چرخیدن چرخ صنعت را داده اید ، بلکه بارها اعلام کرده اید که از رکود عبور کرده ایم، اما مردم ما در عالم واقع خلاف آن را شاهد هستند. جناب آقای رئیس جمهور علت این رکود بی سابقه اقتصادی چیست و چرا بر خلاف وعده های مکرر و اعلام های متعدد،اتفاق مثبت موثری را شاهد نیستیم؟

5-جناب آقای رئیس جمهور رشد جهشی و افزایش شتابان و بی سابقه قیمت ارزهای خارجی در دولت جنابعالی علاوه بر اینکه باعث کاهش شدید قیمت پول ملی گردیده است ، بلکه باعث تورم غیر قابل تحمل، بهم خوردن بسیاری از قراردادها،تعطیلی و ورشکستگی بسیاری از صنایع، عدم امکان بسیاری از خریدهای خارجی در زمینه ماشین آلات و تجهیزات تکمیل طرح های اقتصادی و صنعتی و تبعات نامطلوب گسترده دیگر خواهد شد،علت چنین پدیده مشکوک و مخربی چیست؟

 

 

 

 

انتهای پیام/حسن عباسی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار