نماینده مردم ایلام در مجلس ؛
رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس گفت: نمایندگان در طرح اولیه منع به کارگیری بازنشستگان استثنائات را حذف کردند، به‌نحوی که سفرا، استانداران و معاونان استانداران نمی‌توانند از میان بازنشستگان انتخاب شوند.
کد خبر: ۶۳۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ 24 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ جلال میرزایی  با اشاره به احتمال بررسی طرح منع به‌کارگیری بازنشستگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پس از انقلاب شاهد شکل‌گیری آرام‌آرام طبقه‌ای مدیران بودیم که هرگز کنار نمی‌روند، بلکه صرفاً جابه‌جا می‌شوند. این مسئله باعث شد علاوه بر فاصله گرفتن جوانان از مدیریت دولتی، به‌تدریج باعث نزول سطح کارآمدی دولت نیز شده است.

وی افزود: در یکی دو سال اخیر باتوجه به عدم چرخش در مدیریت اجرایی کشور و بروز فضایی راکد و ساکن، انتقادها افزایش یافت و درنتیجه نمایندگان براساس ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که نحوه به‌کارگیری بازنشستگان مشخص شده و استفاده از بازنشستگان در مناصبی همچون روسای سه‌قوه، وزرا، معاونین رییس‌جمهور و اعضای شورای نگهبان مجاز است. با این حال بحث استثنائات در این ماده باعث شده که مدیریت کشور سالخورده شده و بسیاری از مدیران نیز قدرت انطباق خود را با شرایط محیطی از دست بدهند.

 

او خاطرنشان کرد: در فروردین ماه امسال کلیات این طرح تصویب شد اما این طرح برای رسیدگی به جزئیات به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد و در این کمیسیون، به نحوی تغییر کرد که جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر، آزادگان با حداقل ۳ سال اسارت و فرزندان شهدا و دارندگان اجازه‌های خاص مقام معظم رهبری بلامانع شده است که البته تاکید شده به‌کارگیری از آن‌ها صرفاً به‌صورت مشاور مجاز خواهد بود.

رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس یادآور شد:‌ در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هیچ نکته‌ای به این طرح اضافه نشده بود که به نظر منطقی‌تر می‌رسد. از زمانی که آقای خدادای ریاست کمیسیون را برعهده گرفت، موضوع مجدداً در کمیسیون اجتماعی در دستور قرارگرفت و در اصلاحیه‌ای مقرر کردند به‌کارگیری دارندگان اجازه‌های خاصه مقام معظم رهبری مستثنا کرده‌اند.

وی تاکید کرد: در ادامه پیشنهادهایی مطرح شده که بعضی از آن، چندان جدی نیست اما برخی پیشنهادها نیز طرح را از خاصیت تهی می‌کند که براساس پیشنهاد حدود ۱۵ نفر از نمایندگان، جانبازان ۲۵ درصد و آزادگان با یک سال اسارات و همچنین رزمندگان حداقل دارای ۱۲ ماه خدمت متوالی را جایگزین کرده‌اند. همچنین ۲۰ نفر دیگر از نمایندگان پیشنهاد داده‌اند به‌منظور تداوم حضور معنوی جانبازان در نظام اداری کشور جانبازان ۵۰ درصد به زیر ۲۵ درصد کاهش یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه این پیشنهادها عملاً طرح را از معنا تهی کرده و ریشه آن را تخریب کرده است. آن‌چه مورد انتظار نمایندگان است،این است که راه را برای حضور جوان‌ترها و کسانی که ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه دارد، به‌کارگرفته شود و دایره اعتمادمان را گسترش دهیم. چراکه این عدم اعتماد باعث ناکارآمدی شده و به بحران عدم پذیرش مسئولیت دامن زده است.

میرزایی در پایان تصریح کرد: این طرح، طرح خوبی بود اما متاسفانه درصورت تصویب این پیشنهادها طرح از خاصیت می‌افتد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار