شریعتی عنوان کرد:
استاندار خوزستان گفت:مديرعامل جديد توسعه نيشكر، توسعه اشتغال و استفاده از زهاب برای كشاورزی را كه برای اولين بار در كشور انجام می شود، به عنوان دو استراژی مهم در استان خوزستان در پيش گرفته است.
کد خبر: ۶۰۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷ 03 May 2018

غلامرضا شريعتی عصر امروز ١٣ ارديبهشت ماه در حاشيه بازديد از طرح استفاده از زهاب نيشكر برای كشت گندم، جو، پنبه، کاشت نخل و آبزی پروری كه برای اولين بار در كشور انجام شده است، اظهار کرد: فعالیت شرکت توسعه نيشكر و صنايع جانبی در حوزه های مختلف از قبيل ام دی اف، خوراك دام، كاغذ سازي، صنعت نئوپان و ... سبب اشتغال بيشتر، ارزش افزوده بالاتر و خلق ثروت های جديدی در استان شده و هم اكنون با اجرای اين طرح يك راهكار جديد برای برون رفت از معضل بی آبی و بحران منابع آبی پيش روی صنعت كشاورزي در اين استان قرار داده است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: شركت توسعه نیشکر ابتدا منحصرا با كشت نيشكر شروع به كار كرد اما در ادامه فعاليت هايش به تدريج صنايع خود را تكميل نمود و زنجيره توليد در اين شركت بزرگ افزايش پيدا كرد و وسعت گرفت.

استاندار خوزستان بیان کرد: با مدیریت جدید شرکت توسعه نیشکر، رویکرد مجموعه نیشکر بر اساس تحقیقات و پژوهش طراحی و برنامه ریزی می شود و دست به کارهای جدید و کارشناسی خواهند زد.

شریعتی افزود: توسعه نیشکر مجموعه پویایی است و امیدواریم با مدیریت جدید و علمی دکتر شمیلی شاهد اجرای طرح ها و برنامه ریزی های نوین مبتنی بر دانش روز در توسعه نیشکر و افزایش تولید داخلی باشیم و با استفاده از طرح زهآب ها و کانون های ریزگرد، این دو مسئله مشکل آفرین به توسعه اشتغال منجر شود و خلق ثروت جدید کند و کمترین مشکل را در رودخانه های استان داشته باشیم.

وی با اشاره به اينكه شركت توسعه نيشكر با گذر از موفقيت های پی در پی در توليد، راهكاری مهم برای استفاده بهينه از منابع آبی طراحی كرده است، بيان كرد : استفاده از زهاب نيشكر برای آبياری مزارعی نظير گندم، جو، پنبه، نخيلات و همچنين پرورش آبزيان يكی از راهكارهای مهم اين شركت در خصوص مبارزه با كم آبی در استان است كه اين امر به نوعی خلق يك ثروت جديد توام با ارزش افزوده بيشتر در استان خوزستان محسوب می شود.

استاندار خوزستان عنوان كرد: استفاده از زهاب نيشكر حاصل فعاليت های تحقيقاتی و پژوهشی در شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبی است كه مبتني بر يك كار كارشناسي با راهبری مدير عامل جديد اين مجموعه است.

شریعتی با اظهار اينكه توسعه اشتغال و استفاده از زهاب نيشكر برای كشت گندم، جو و پنبه و نخيلات دو استراتژی مهم در مديريت جديد مجموعه توسعه نيشكر است، گفت: انجام اين فعاليت ها جز با انجام كار مهندسی، برنامه ريزی و مطالعات گسترده حاصل نمی شود و اين امر نشان دهنده پويايی، تحرك و زنده بودن در بخش توليد، كشاورزی و تحقيق براي بهره گيری از زهاب ها در بخش كشاورزی توسط شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبی است.

وی خاطرنشان کرد: فعاليت هايی اينچنينی در توسعه نيشكر سبب می شود تا رودخانه های استان خوزستان كه با بحران كم آبی روبرو هستند، متحمل آسيب كمتری شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار