کد خبر: ۱۱۶۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱ 16 May 2024
دانشگاه علمی کاربردی،ظرفیت بزرگی برای حل مشکلات بیـکاری دراستان خوزستان است

منتخب مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیتی که در دانشگاه جامع علمی کاربردی برای حل مشکل بیکاری و کمبود تخصص های علمی در رشته های مختلف وجود دارد باید تقویت شود که به نفع اقتصاد و جامعه تمام می شود.

دکتر محمد امیر منتخب مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی با حضور در واحد استانی و دیدار با دکتر کیانوش بهرهی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان، اظهار کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به ظرفیت هایی که طی چند سال اخیر ایجاد شده و استفاده از مدرسان متخصص زیادی که به این دانشگاه اضافه شده اند ، موجب افزایش کیفیت و توان آنها شده است.

وی افزود: ظرفیتی که در دانشگاه جامع علمی کاربردی برای حل مشکل بیکاری و کمبود تخصص های علمی در رشته های مختلف وجود دارد باید تقویت شود که به نفع اقتصاد و جامعه تمام می شود.

منتخب مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دولت و مجلس می خواهیم تلاش هایی برای تقویت دانشگاه جامع علمی کاربردی داشته باشند و برخی مراکز آموزش علمی که نتوانستند خود را به سطح علمی مورد نظر برسانند با نگاه متفاوت، مدیریت آنها را به دانشگاه جامع علمی کاربردی بسپاریم تا بتوانند از ظرفیت مدرسان آنها استفاده کنند.

امیر گفت: به عنوان منتخب مردم در مجلس تلاش می کنم در کنار دانشگاه جامع علمی کاربردی باشم و برای حل مشکلات آن کمک و از برنامه های این دانشگاه حمایت کنم .

وی ادامه داد : با توجه به اینکه خودم از مدرسین این دانشگاه بوده و شناختی که از این مجموعه دارم می توان از ظرفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان با رشته هایی که کاربردی و تخصصی و بومی استان هستند به نحو مطلوبی استفاده کرد و حضور افراد تصمیم ساز در استان خوزستان با داشتن ظرفیتهای بسیار در زمینه علمی ، اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی و کشاورزی باعث تقویت این دانشگاه خواهد شد.

منتخب مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی برای تقویت مراکز علمی، یادآور شد: همسایگی با کشور عراق و سایر کشورهای همسایه فرصت مناسبی برای جذب دانشجوی عراقی در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان است.

همچنین در این دیدار دکتر بهرهی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان گزارش جامعی از برنامه های مهم در دست اقدام این دانشگاه در راستای توسعه اشتغال، طرح آباد، پذیرش دانشجو در سالجاری، ایجاد کدرشته های جدید با محوریت اشتغال، ایجاد مراکز جدید با پیوست اشتغال ، توسعه دوره های آموزشی کوتاه مدت و برنامه های در درست اقدام برای تقویت و توسعه دوره ها و آموزش عالی مهارتی در استان خوزستان براساس سند آمایش آموزش عالی مهارتی استان و نیز تلاش برای افزایش سهم آموزش عالی مهارتی در استان بر اساس برنامه توسعه هفتم کشور ارائه داد.

وی در خصوص توقف فعالیت پذیرش دانشجو در مراکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز ، اندیمشک هفتکل ، هلال احمر و جهاد دانشگاهی اهواز گزارشی را ارائه و اثرات این توقف را بیان کرد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان با ترسیم و تعیین رویکردها و راهبردها و ظرفیت مناسب دانشگاه جامع علمی کاربردی جهت مشارکت در برنامه ریزی های کلان استان خوزستان از تلاش دانشگاه در راستای رفع برخی از معضلات از جمله توسعه آموزش مهارتی و اشتغال و کارآفرینی به عنوان هدف اصلی و رسالت بنیادی این دانشگاه یاد کرد.


صفحات رسمی دکتر محمد امیر
منتخب مردم شریف اهواز ،باوی،حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی

کانال ایتا
https://eitaa.com/drmohammadamir

اینستگرام
https://www.instagram.com/dr__mohammadamir?igsh=MWN3cWNjdjJqM3dndw=

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار