وزارت امورخارجه قزاقستان اعلام کرد: وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه قرار است 16 مارس (25 اسفند ماه) در آستانه با یکدیگر دیدار و درباره سوریه گفت‌وگو کنند.
کد خبر: ۵۷۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 06 March 2018

به گزارش تابناک : وزارت امور خارجه قزاقستان روز سه‌شنبه (امروز) با انتشار اطلاعیه‌ای از دیدار سه‌جانبه محمد جواد ظریف، سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه در 16 مارس برای بررسی روند پیشرفت مذاکرات آستانه درباره سوریه خبر داد.

این نشست که در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود، بدون حضور کشورهای ناظر یا طرف‌های سوری خواهد بود و در آن دیپلمات‌های ارشد سه کشور درباره گام‌های مشترک و نتایج همکاری‌هایشان رایزنی خواهند کرد.

وزارت امور خارجه قزاقستان در ادامه اطلاعیه خود آورده است که استفان دیمیستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برای شرکت در این نشست دعوت خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه آمده است که نشستی دیگر در سطح فنی در آستانه یک روز پیش از دیدار وزیران خارجه ایران، ترکیه و روسیه برای رایزنی درباره آزادی زندانیان، بازگرداندن اجساد و جستجو برای گمشدگان برگزار خواهد شد.

مذاکرات آستانه در ژانویه 2017 با ابتکار تهران، مسکو و آنکارا با هدف پایان دادن به خشونت و ارتقاء وضعیت انسانی در سوریه که در چند سال اخیر درگیر چنگ بوده است، آغاز شد. در طول هشت دور برگزاری این مذاکرات این کشورها به توافقی برای برقراری آتش‌بس در سوریه وایجاد مناطق کاهش تنش دست یافتند و تضمین کنندگان اجرای ین آتش‌بس هستند.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار