سرپرست مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت:
داداش پور با بیان اینکه با ترغیب نسل جوان به نوغانداری می توان تولید ابریشم کشور را ارتقا داد، تصریح کرد: نوغانداری از مشاغل دوستدار اکوسیستم محسوب می شود و امروزه در دنیا از طرفداران زیادی برخوردار است.
کد خبر: ۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱ 17 February 2015
سرپرست مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: در 11 استان کشور اقدامات لازم برای حضور پررنگ تر زنان در نوغانداری کشور در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه گیلان، علی اصغر داداش پور در حاشیه سومین نمایشگاه فرش دست باف گیلان گفت: ابریشم هم مانند سایر محصولات کشاورزی با فراز و نشیب های زیادی مواجه بوده است.

وی اضافه کرد: ما به دنبال ایجاد نگرش جدید در نوغانداری هستیم.

داداش پور با بیان اینکه با ترغیب نسل جوان به نوغانداری می توان تولید ابریشم کشور را ارتقا داد، تصریح کرد: نوغانداری از مشاغل دوستدار اکوسیستم محسوب می شود و امروزه در دنیا از طرفداران زیادی برخوردار است.

داداش پور از توزیع 200 هزار اصله نهال اصلاح شده بین نوغانداران خبر داد و گفت: اصلاح باغات بومی از اهداف مهم توزیع این نهال ها است.

وی خاطرنشان کرد: ما نهال ها را توزیع می کنیم که برگ دهی دو برابری داشته باشند.

داداش پور گفت: نهال های اصلاح شده بین 15 استان توزیع می شوند.

وی با اشاره به اینکه برنامه داریم تا فعالیت زنان روستایی را در نوغانداری و تولید ابریشم کشور گسترده کنیم، ادامه داد: برای تحقق این امر زنان روستایی 11 استان کشور حمایت می شوند تا نوغانداری را در استان خود توسعه دهند.

وی گفت: در مجموع 18 هزار و 500 نفر در کشور به نوغانداری مشغولند و به طور میانگین سالانه هزار تن پیله تر ابریشم در کشور تولید می شود.

سرپرست مرکز توسعه نوغانداری کشور خاطرنشان کرد: به دلیل سریع الرشد بودن، درختان توت می تواند در فضای سبز شهرها استفاده شود.

داداش پور با بیان اینکه افزایش توتستان ها موجب جلوگیری از فرسایش خاک نیز می شود، تصریح کرد: از بخش خصوصی برای ایجاد و توسعه باغات توتستانهای کشور دعوت به همکاری شده است.

وی با بیان اینکه نوغان‌داری می‌تواند ارزش افزوده‌ای را در کشاورزی ایجاد کند، بدون آنکه وقت و هزینه زیادی از کشاورز بگیرد، افزود: فرصت‌های کشاورز می‌تواند با راه‌اندازی این صنعت در خدمت ارزش افزوده قرار گیرد.

داداش پور تصریح کرد: مرکز توسعه نوغانداری یک فرصت مناسب برای احیای این صنعت است تا کشاورزان دوباره به آن روی آورند.

وی ادامه داد: ایران از جمله کشورهایی است که در نوغان‌داری پیشرفت داشته است، این صنعت از زمانهای بسیار گذشته در کشور بوده و ایران در صادرات ابریشم پیشینه بسیاری داشته است.

سرپرست مرکز توسعه نوغانداری کشور خاطرنشان کرد: برای احیای مجدد تولید ابریشم به همت و یاری تمامی مسئولین و مردم نیازمند هستیم. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار