نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: تأمین منافع ملی باید مقدم بر منافع حزبی و گروهی باشد.
کد خبر: ۵۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵ 29 June 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیرموذن صبح امروز در دیدار مردمی خود اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت روحانی بارقه‌های امید برای ایجاد ثبات و آرامش در اقتصاد کشور و پایان دادن به پروژه ایران هراسی به شدت افزایش یافت به طوری که با گذشت دو سال همچنان سایه تحریم‌های ظالمانه و سوءمدیریت‌ها بر این کشور سایه انداخته و باعث شده است تا درآمد سرانه مردم کاهش یابد.

وی افزود: امروز رکود و بیکاری برای مردم زجرآور است و فاصله طبقاتی و چهره کریه فقر گسترش پیدا کرده و فساد، افسردگی و پریشانی در زندگی ایرانیان به مظاهر تلخ تبدیل شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل یادآور شد: ایران مقام نخست تلفات انسانی در حوادث رانندگی و همچنین کشتار حیات وحش و مقام ششم را در تخریب جنگل‌ها و زیستگاه‌ها به خود اختصاص داده به طوری که جوانان کم سن و سال ما در معرض خطر اعتیاد یا قاچاق مواد مخدر هستند که در هر 26 دقیقه یک ایرانی بر اثر سکته مغزی می‌میرد.

پیرموذن وجود بلایایی همچون سکته‌های مغزی، قلبی و سرطان‌های شایع و مرگ و میرهای ناشی از عوارض آلودگی‌ها و پدیده ریزگرد و بحران آب را به عنوان عامل تهدید‌کننده یادآور شد.

وی بیان کرد: درباره علت بیماری‌ها و ناهنجاری‌ها که روز‌به‌روز در حال فزونی است، بیشتر از آنکه خود فرد مسئول باشد مسئولان و متولیان گناهشان را باید به گردن بگیرند چراکه مسئولان مطالبات واقعی مردم را گم کرده‌اند و باید در یک راه‌‌حل مناسب در احقاق این مطالبات تلاش کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس ضرورت تأمین منافع ملی را مقدم بر منافع گروهی، حزبی و باندی با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در سال همدلی و همزبانی یادآور شد و گفت: با اختلاف، غفلت، خودحق پنداری، آبروی نظام، ‌مجلس، ‌دولت و جامعه در معرض خطر قرار می‌گیرد و به منافع ملک و ملت آسیب می‌رسد.

پیرموذن ادامه داد: ویژه‌خواران پرسابقه، اختلاس‌گران و تشنج‌آفرینان خودسر همواره بر چهره اسلام و انقلاب خدشه وارد کرده‌اند که ضروری است از شخصی‌کردن و گروهی کردن فعالیت‌ها در مراکز تصمیم‌گیری اجتناب کرده و به جای محکوم کردن همدیگر و بزرگ کردن معایب واقع‌بین بوده و برای افزایش سرمایه‌های اجتماعی نظام تلاش کنیم.

* ممنوع‌التصویر بودن رئیس جمهور دوران اصلاحات باید لغو شود

وی پیشنهاد کرد: دادستانی ممنوع‌التصویر بودن رئیس جمهور دوره اصلاحات را لغو کند چرا که اعتماد به افراد نیز یکی از عناصر سیستم ارزشی جامعه ما است.

این نماینده مجلس یادآور شد: بین نظارت و استیضاح و عیب‌جویی و انتقام‌گیری تفاوت وجود دارد که باید همکاران ما در مجلس آن را مدنظر قرار دهند چراکه تلاش دولت تدبیر و امید تعامل عزت‌خواهانه با تمام کشورها و تحقق واقعی مطالبات مقام معظم رهبری است.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل نقش اردبیل را در تاریخ عزت‌آفرین این مرز و بوم یک نقش بی‌بدیل و غیرقابل انکار بیان کرد و افزود: اردبیلی‌ها مطالبات انباشت شده فراوانی دارند که محرومیت‌های تحمیلی قاجار و پهلوی، ‌مزیت‌های سرزمینی استان اردبیل و نقش تأثیرگذار آن را در تاریخ، تمدن، تدین، ‌تشیع و توسعه و اقتدار کشور می‌طلبد تا این جایگاه ارتقا یابد.

پیرموذن در پایان گفت: در آستانه روز ملی اردبیل امیدواریم تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری - صنعتی اردبیل و نگاه ویژه به این استان در تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه نویدی باشد تا شهر مقدس اردبیل بیش از گذشته شاهد عمران و آبادانی و توسعه همه‌جانبه باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار