مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در مشاغل خانگی بصورت وام پرداخت شد که نسبت به سال قبل از رشد نزدیک به ۲ برابری برخوردار بود.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۹ 08 May 2024

به گزارش تابناک اردبیل، بهروز رحیم‌زاده در خصوص ارائه برنامه‌های اجرا شده در هفته گرامیداشت کار و کارگر که از پنجم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری برگزار شد، گفت: ۵۵ برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در سطح استان اردبیل اجرایی شد.

وی به آغاز هفته کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» اشاره کرد و گفت: در این هفته برنامه‌های متنوعی اجرا شد که از جمله می‌توان به سخنرانی در خطبه پیش از نماز جمعه، حضور مدیران و مسؤولان اداره تعاون و رفاه در مزار شهدا و غبارروبی اشاره کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: حضور در کارخانجات و دیدار چهره به چهره با کارگران و کارفرمایان به همراه تجلیل از کارگران نمونه و برگزاری مسابقات و رویداد‌های فرهنگی - ورزشی، توزیع بسته‌های معیشتی در راستای تجلیل از کارگران و همچنین برگزاری میز خدمت در محل مصلی از دیگر برنامه‌های مهم این هفته بود که برگزار شد.

رحیم‌زاده با بیان اینکه در سطح شهرستان‌ها و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نیز چندین برنامه اجرایی شد، ادامه داد: برگزاری ورزش‌های صبحگاهی در محل واحد‌های کارگاهی و برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های کارگری در محل کارخانه‌ها نیز از دیگر برنامه‌های هفته کارگر در اردبیل بود.

وی با اشاره به اینکه هفته کارگر فرصت مغتنم برای تجلیل از کارگران ایجاد کرد، افزود: این برنامه‌ها در راستای صیانت و ارزش گذاری از قشر زحمتکش کارگر که باارزش‌ترین عامل تولید است باید در طول سال تداوم داشته باشد و محدود به هفته کارگر نشود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: با تلاش کلیه عوامل و دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و در راستای بهبود فضای کسب و کار و ارتقای بهره‌وری نیروی کار، سال گذشته در حوزه اشتغالزایی کل تعهد استان که بالغ بر ۲۰ هزارو ۵۶ نفر بود انجام شد و به رقم ۲۳ هزار نفر اشتغال نیز رسید و اطلاعات در سامانه رصد ثبت شد.

رحیم زاده ادامه داد: سال گذشته بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در مشاغل خانگی بصورت وام پرداخت شد که ۱۵۵۰ نفر از این تسهیلات استفاده کردند و نسبت به سال ماقبل آن که۸۹۰ میلیارد ریال بود از رشد نزدیک به ۲ برابری برخوردار بود.

وی در خاتمه سخنان خود اظهار کرد: با تلاش همکاران و مجموعه اداره کار استان موفق شدیم سال گذشته رتبه سوم کشوری در جذب منابع و اعتبارات مشاغل خانگی را در کشور کسب کنیم که حاصل تلاش و پیگیری‌های مکرر بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: در سی و پنجمین جشنواره ملی امتنان، گروه‌های کار نمونه، واحد‌های نمونه و کارگران نخبه که با حضور رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر شدند و از استان اردبیل یوسف عزیزی، مجید سید خوشروزی و رضا صلحی مقدم به عنوان گروه کار نمونه و منوچهر انصاری فرد و یک شرکت تولیدی از اردبیل به عنوان واحد نمونه انتخاب و تقدیر شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار