نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه دستاوردهای خوبی را برای مددجویان نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد به همراه داشته است، گفت: سازمان بهزیستی فعال‌ترین حوزه کشور در قانون برنامه ششم بود
کد خبر: ۴۱۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 03 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  فارس، عبدالرضا مصری در گردهمایی مشاوران مدیرکل بهزیستی در امور بانوان و خانواده که پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی، آموزشی بهزیستی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: سازمان بهزیستی فعال‌ترین حوزه کشور در قانون برنامه ششم بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه دستاوردهای خوبی را برای مددجویان نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد به همراه داشته است، گفت: افزایش 3.4 برابری مستمری معادل 20 درصد حداقل حقوق وزارت کار است.

وی با تاکید بر اجباری کردن مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در پیشگیری از معلولیت نوزادان، ادامه داد: خواستار جدیت در تداوم اجرای این برنامه هستیم.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور بانوان و خانواده نیز در این گرد‌همایی نیروی انسانی را مهم‌ترین فاکتور برای توسعه دانست و گفت: سازمان ملل، کشورها را براساس شاخص‌های سلامت، آموزش و اقتصاد به چهار دسته، با توسعه بسیار بالا، با توسعه بالا، با توسعه متوسط و کشورهایی با توسعه پایین تقسیم‌بندی می‌کند.

فاطمه عباسی با بیان اینکه سلامت، آموزش و اقتصاد شاخص‌هایی مطرح در قالب توسعه انسانی است، اضافه کرد: شاخص توسعه انسانی ایران در چند سال‌اخیر ارتقا یافته است. 

وی با اشاره به تلاش  برای از بین رفتن شکاف جنسیتی، یادآور شد: درصد مدیران بانوان از 34 درصد به 45 درصد رسیده، لذا سازمان بهزیستی با دیدگاهی منطقی و علمی در راستای ارتقای کیفیت، تقویت اعتماد به نفس و توانمندی بانوان برنامه‌هایی را دنبال می‌کند.

ا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار