رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در 10 ماه امسال بیش از هشت هزار و 714 پرونده ضرب و جرح وارد دادگستری استان اردبیل شده است.
کد خبر: ۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹ 09 February 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی صبح امروز در گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در دادگستری اردبیل گفت: ما در سال‌جاری و همچنین سال گذشته با پنج جرم اولویت‌دار بیش از سایر جرایم روبه‌رو بودیم که به ترتیب ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص، سرقت، تخریب و وارد کردن صدمه بدنی غیرعمدی به عنوان پنج جرم اولویت‌دار استان اردبیل شناخته شده است.

وی ادامه داد: به نسبت سال گذشته ضرب و جرح عمدی 18 درصد، توهین به اشخاص 39 درصد و تخریب 38 درصد افزایش یافته اما در سرقت با 9,5 درصد و در وارد کردن صدمه بدنی غیرعمدی با 6 درصد کاهش روبه‌رو هستیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل یادآور شد: در 10 ماه امسال بیش از هشت هزار و 714 پرونده ضرب و جرح وارد دادگستری استان اردبیل شده که یک رقم بالا محسوب می‌شود.

قاصدی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دادگستری در کنار رسیدگی به دعاوی و پرونده‌ها در این زمینه و مبارزه با متخلفان در وارد کردن فضای نامناسب امنیتی به جامعه است که نمونه‌هایی از آن را در درگیری بیمارستان فاطمی شاهد بودیم که با رسانه‌ای شدن آن تاثیر منفی بر افکار عمومی گذاشته است.

این مسئول ادامه داد: بنده به صراحت اعلام می‌کنم که در سرقت، آدم‌ربایی و بسیاری از جرایم خشن دیگر نسبت به سایر استان‌ها وضعیت آماری پایین‌تری داریم و سعی‌مان بر این است تا آرامش و آسایش و امنیت جامعه بیش از گذشته برقرار باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با گرامیداشت ایام‌الله دهه‌فجر و تبیین اهداف انقلاب بعد از گذشت 37 سال عنوان کرد: باید در این ایام عملکردمان را در همه حوزه‌ها ارزیابی کنیم و با توجه به اهداف انقلاب میزان تحقق این اهداف و آرمان‌ها را به خوبی بشناسیم و بدانیم که در ادامه مسیر انقلاب باید با چه ابزار و اهداف و امکاناتی حرکت کنیم.

قاصدی بازخوانی و ارزیابی عملکرد همه دستگاه‌ها را از ضرورت‌ها برشمرد و عنوان کرد: ما با شناسایی مشکلات و نارسایی‌ها باید به سمت ترمیم و برطرف کردن آن‌ها اقدام کنیم و دستگاه قضا به عنوان یکی از ارکان نظام اسلامی سعی می‌کند در انجام این رسالت عظیم بیش از گذشته فعالانه عمل کرده و در صحنه‌ها حضور پیدا کند.

این مسئول ادامه داد: به بهانه دهه‌فجر ضرورت دارد اصلاح امور و رفع عیوب و نواقص را در قالب تشکیلات قضایی در دستور کار قرار داده و با یک ارزیابی درست با بهره‌گیری از ظرفیت همه مجموعه‌های انقلابی اطلاع‌رسانی که اصحاب رسانه در رهبری افکار عمومی و انعکاس واقعیت‌ها انجام می‌دهد به سمت یک هدف بالنده حرکت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به برنامه‌های سال آینده دادگستری استان گفت: دستگاه قضا در اجرای عدالت دیانت و حفاظت از حقوق عامه مردم و آزادی مشروع آن‌ها و همچنین نظارت بر حسن اجرای قوانین فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد تا احقاق حق واقعی در جامعه به سرانجام برسد.

قاصدی یکی دیگر از وظایف دادگستری را رسیدگی به پرونده‌ها و تقلیل و رسیدگی به جرایم و پیشگیری از آن عنوان کرد و یادآور شد: دادگستری در همین راستا در استان اردبیل تلاش می‌کند تا در انجام وظایف خطیر خود موفق باشد.

وی ضرورت نظارت موثر و کارآمد را به عنوان اهداف مجموعه قضایی یادآور شد و گفت: تلاش بر تامین آسایش و امنیت مردم و جلوگیری از مسائلی که امنیت عمومی و آزادی مشروع مردم را دچار خدشه می‌کند از وظایف و رسالت‌هاست.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل برخورد جدی با جرایم خشن و ویژه را یادآور شد و ادامه داد: متاسفانه جرایم ویژه و خشونت‌آمیز در جامعه رو به گسترش است و ما تکلیف و وظیفه داریم در به حداقل رساندن این جرایم و ایجاد امنیت پایدار تلاش واقعی را انجام دهیم.

قاصدی برنامه سال آینده دادگستری را برخورد جدی با این جرایم و تلاش برای بازدارندگی آن اعلام کرد و افزود: نمونه این حساسیت رسیدگی به پرونده بیمارستان فاطمی است که سعی کردیم احکام صادر شده واقعی و منطقی باشد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با این اقدامات زمینه خوبی برای احساس امنیت واقعی اعم از روانی و ظاهری در جامعه فراهم شود و همه از این نعمت الهی بهره‌مند شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار