مراسم بزرگداشت نوزدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله سیدرضا بهاءالدینی پنجشنبه شب با حضور علما و فضلای حوزه علمیه قم در مسجد اعظم قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸ 16 December 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی، جمعی از نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید، آیات سید محمد جواد علوی بروجردی، مهدی هادوی تهرانی، محمدحسین فقیه یزدی، حجت الاسلام یونسی مشاور رییس جمهور، احمد امیرآبادی عضو هیأت رییسه مجلس، حجت الاسلام علی بهجت و جمعی از علما در این مراسم حضور داشتند.

حاضران در این مراسم بزرگداشت با قرائت قرآن و ذکر فاتحه یاد و خاطره آیت الله بهاءالدینی را گرامی داشتند و برای این عالم ربانی علو درجات را از خداوند متعال خواستار شدند.

امام جمعه موقت تهران در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و گفت: اصل خلقت انسان تجلی حق تعالی است، همه عالم جلوه خداوند است و بشر توانست مخزن اسرار الهی شود و مجموعه اسما الهی در وجود او انعکاس پیدا کند.

آیت الله کاظم صدیقی با اشاره به ویژگی های شخصیتی آیت الله بهاءالدینی افزود: ایشان در علوم رسمی مجتهد و در علوم عقلی و نقلی صاحب فکر بود، آیت الله بهاءالدینی فقط خدا را داشت و علم در قلب او موجود بود، با رفتن آیت الله بهاءالدینی و آیت الله بهجت خسارت جبران ناپذیری به حوزه های علمیه وارد شده است.

وی به علاقه آیت الله بهاء الدینی به امام و انقلاب و نیز احترام این عالم به امام و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: همه باید از این بزرگان درس بگیریم.

وی با اشاره به ویژگی های عالمان دینی در طول تاریخ بیان کرد: بزرگان و عالمان دینی شیعه از نظر مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی پیرو اهل بیت(ع) هستند و به طور دائم بر اساس تبعیت از قرآن کریم با طاغوت مقابله کرده اند و فقیهان، عالمان و مراجع ما در طول تاریخ عزت و زهد را به جهانیان نشان دادند چون علمشان برای خدا بوده است و خدا را کفیل رزق خود می دانسته اند.

صدیقی خاطرنشان کرد: از این رو سازش با استکبار در میان عالمان ما سابقه ندارد؛ این تعلق دنیاست که هم دین و هم دنیای ما را از بین می برد.

وی هم چنین با اشاره به این که امام خمینی(ره) فرمود« آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»، اظهار کرد: این سخن امام راحل به خاطر این بود که ایشان از هیچ چیزی نگرانی نداشت، بنده خدا بود و چون از خدا می ترسید از هیچ چیزی نمی ترسید.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگر سخنان خود به سیره زندگانی پیامبر اعظم(ص) اشاره و بر پیروی از سیره ایشان و ائمه اطهار(ع) تاکید کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار