همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) همایش سه ساله‌های حسینی در شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵ 05 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، در این همایش که عصر امروز در مناطق مختلف استان، امامزاده‌ها، بقاع متبرکه و مساجد برگزار شد، کودکان سه تا 6 ساله به یاد حضرت رقیه(س) به همراه مادران خود در همایش سه ساله‌های حسینی حضور پیدا کردند تا به یاد مظلومیت و غربت حضرت رقیه(س) عزاداری کرده و اشک ماتم بریزند.

در این مراسم معنوی که کودکان خردسال به یاد مظلومیت حضرت رقیه(س) با حال و هوای خاص و برپایی سفره‌های حضرت رقیه(س) حضور پیدا کرده بودند،‌ مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ذکر مصائب اهل بیت به ویژه اسرای کربلا پرداخته و شرکت‌کنندگان بر تداوم راه عزتمندانه امام حسین(ع) و یاران باوفایش تاکید کرده و یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را گرامی داشتند.

در این آیین‌ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) در ابعاد مختلف برای همیشه تاریخ می‌تواند درس عزت و شرافت برای امت اسلامی باشد، اظهار کرد: دشمنان به معنای واقعی از این نهضت عظیم و پیام‌های آن واهمه دارند و احساس می‌کنند که مکتب امام حسین(ع) زمینه‌ساز اضمحلال و نابودی تفکر کفر و الحاد است.

حجت‌الاسلام ‌مهدی ستوده تصریح کرد: خردسالان ما امروز با سربندهای یا رقیه(س)، لبیک یا زینب(س)، یا علی‌اصغر(ع)، یا حسین(ع) و یا اباالفضل(ع) در این همایش حضور پیدا کرده و به یاد فرزند کوچک حضرت امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند که این نشان از عمق ارادت خانواده‌های اردبیلی است که می‌خواهند پیام راستین این فرهنگ را به نسل‌های بعدی نیز منتقل کنند.

وی با یادآوری اینکه بیش از هر زمان دیگر امروز توسعه فرهنگ حسینی و باورهای اعتقادی می‌تواند زمینه‌ساز حرکت بی‌نظیر در ارائه الگوهای رفتاری و اخلاقی مناسب و شایسته باشد، گفت: امیدواریم پیروان مکتب امام حسین(ع) بتوانند با استقامت و سلحشوری کید دشمنان را نیز خنثی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: حضرت رقیه(س) به همراه حضرت زینب(س) در حقیقت پرچمداران راستین انتقال پیام عاشورا بودند که به خاطر سختگیری و دشواری مسیر حرکت کاروان اسرای کربلا همواره سعی می‌کردند تا این کاروانیان را اسباب امیدواری و دلگرمی باشند که از این جهت نیز ابعاد زندگی حضرت زینب(س) و تلخ‌کامی‌ها برای حضرت رقیه(س) اسباب عبرت و انتقال پیام بردباری برای نسل‌های آینده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار