نماینده مردم بندرعباس در خانه ملت با تأکید بر اینکه مردم هرمزگان قاچاقچی نیستند و ریشه قاچاق درجایی دیگر است، گفت: اساس قاچاق خارج هرمزگان است و باکار اطلاعاتی و حرفه‌ای باید آن را نشانه بگیریم.
کد خبر: ۳۰۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 07 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، احمد مرادی در مراسم اختتامیه و تقدیر از دست اندرکاران هفته ناجا، افزود: به سهم خودم و به نمایندگی از مردم هرمزگان از تمامی زحمتکشان نیروی انتظامی تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی بابیان اینکه اگر بخواهیم کارکرد و وظیفه‌ای که حکومت‌ها در قبال مردم دارد را بررسی کنیم دو وظیفه مهم و اساسی بر دوش آن‌هاست، اظهار کرد: یکی وظیفه خدمات عمومی به مردم و دیگری نظم و امنیت عمومی در جامعه است و هر دولتی در این دو وظیفه نتواند موفق ظاهر شود قطعاً با مشکل مواجه می‌شود و به همین دلیل تمامی دولت‌های جهان به دنبال رضایت مردم در این دو حوزه هستند.

مرادی با اشاره به اینکه در کشورمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با نگاه عمیق معمار کبیر انقلاب اسلامی و نگاه ویژه مقام معظم رهبری بر استفاده از این دو ظرفیت و دو اهرم، تأکید شده و باید نسبت آن همیشه آگاه باشیم، اظهار کرد: کشور ایران امروزه یکی از امنیت‌ترین و باثبات‌ترین کشورهای منطقه است و به‌جایی رسیدیم که این ادعا را در همه‌جا داشته باشیم و برای آنکه بتوانیم آن را ثابت کنیم که تا چه حد تحقق پیداشده همین آرامش، تردد و ورود گردشگران و اظهارنظرهایی که نسبت به امنیت کشور می‌شود، گواه این موضوع است و باید قدردان این امنیت باشیم و سپاسگزار کسانی باشیم که وظیفه امنیت رادارند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در استان هرمزگان مانند بسیاری از نقاط کشور همین شرایط وجد دارد و در طول دروان خدمتم به‌واسطه مسئولیت‌های مختلف بیشترین ارتباط را با نیروهای مسطح و امنیتی داشتم و از نزدیک شاهد تلاش‌ها و کارکردهای این زحمتکشان بودم.

مرادی بابیان اینکه اگر بخواهیم کارکردی که نیروی انتظامی دارد و اولویت‌بندی شود، ایجاد بستر و امنیت و آسایش و فراغ بال برای جامعه یکی از مهم‌ترین آن‌هاست که خوشبختانه تحقق پیداکرده است به‌ویژه در کاهش جرائم خشن که باید این موفقیت را قدرشناس باشیم، تصریح کرد: اولویت بعدی مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر، ارز، انسان و هر زمینه‌ای است که خدشه‌ای به جامعه وارد کند.

وی بابیان اینکه در بحث قاچاق مواد مخدر همگی معتقدم از ریز تا درشت باید مبارزه همه‌جانبه صورت بگیرد که یکی از وظایف نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد: طبق آماری که در سطح کشور وجود دارد در سال 20 میلیارد دلار حاصل معضل قاچاق است که در جامعه وجود دارد و تمامی مراجع قانونی با مقداری کم یا بیشتر تأیید کرده‌اند.

مرادی ادامه داد: ایران اسلامی با 16 کشور هم‌مرز بوده و جاذبه‌های کاذب آن‌طرف آب، ظرفیت‌های گذشته و ذائقه‌های هر استان مرزی که باید تمامی آن‌ها جز موضوعات مهم و در دستور کار نیروی انتظامی باشد و به فرمایش مقام معظم رهبری در بحث قاچاق نباید کوله برها دیده شود.

وی میزان کشفیات از قاچاق رابین 3 تا 10 درصد دانست و عنوان کرد: 90 درصد قاچاق هنوز در کشور کشف نشده است و به همین میزان 90 درصد قاچاق از مجاری قانونی انجام می‌شود که یکی از این‌ها همین گمرکات است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندر خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی، افزود: قاچاقچیان کلان در کشور سازوکار قانونی دارند، استعداد قانونی دارند، نیروها و امکانت قانونی دارند یا با جعل اسناد یا با تبانی یا باکم اظهاری و بد اظهاری کارشان را پیش می‌برد و باید نسبت به این موضوعات اهتمام بورزیم و عقل می‌گوید باید وقت بیشتری اینجا بگذاریم زیرا رضایت‌مندی مردم حاصل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم هرمزگان قاچاقچی نیستند و ریشه قاچاق درجایی دیگر است و اساس قاچاق خارج استان است و باکار اطلاعاتی و حرفه‌ای باید آن را نشانه بگیریم، اضافه کرد: تعداد کانتینری که چندی پیش توقیف و تعداد زیادی که شناسایی شد کار بزرگی است و نباید این موضوع بزرگ را با اختلاف شخصی خودمان نادیده بگیریم.

مرادی ادامه داد: در این موضوع کالاهایی که به ظاهر به‌صورت قانونی وارد می‌شود که یک ردیف خالی اسمش می‌گذارند باید از گمرک هرمزگان به سایر گمرکات کشور هدایت می‌شد که در مسیر با تبانی سر از جایی دیگر درمی‌آورد.

وی بابیان اینکه اگر یک نیرو آن‌ها را شناسایی کند چرا نباید آن را یک کار بزرگ ببینیم و تقدیر و تشکر کنیم، افزود: این مسیری است که در هرمزگان بازشده و باید از نیروی انتظامی تقدیر کرد و باید حمایت کنیم از این جدیت، تلاش و فعالیت‌های نیروی انتظامی در نابود کردن ریشه‌های قاچاق که البته ریشه این قاچاق‌ها در خارج از هرمزگان است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه از نیروی انتظامی می‌خواهم در این زمینه با مرزنشینان رابطه بهتر و تنگاتنگ داشته باشد زیرا آن‌ها پشتیبان و همراه نظام هستند و در سردی و گرمی موضوعات کشور پای‌کار بوده و حساب مرزنشینان را از قاچاقچیان جدا کنید، تصریح کرد:  در بحث ته لنجی در جلسه‌ای با دکتر نوبخت اعلام کردم همان میزان و نگاهی که در خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان وجود دارد باید به هرمزگان شود که خوشبختانه نگاه معاون رئیس‌جمهور به این موضوع مثبت بود، اذعان کرد: باید به سمت شناسایی و مبارزه با سررشته‌های قاچاق و کلان‌ها پیش رویم.

وی در ادامه بابیان اینکه کارکرد خدمات عمومی برای مردم که وظیفه دستگاه اجرایی است باید جدی‌تر گرفته شود، افزود: هرچه خدمات بیشتر و نگاه مثبت‌تر و عمیق‌تر برای خدمت به مردم باشد کار نیروی انتظامی بهتر خواهد بود و اگر اشتغال، اوقات فراغت و معیشت زندگی تقویت شود ناهنجاری‌ها کاهش پیدا می‌کند که این وظیفه دولت است.

مرادی بابیان اینکه امروز دغدغه مردم اشتغال است و اگر این موضوع را با آمار فضایی و خیالی پرکنیم آثارش را در ناهنجاری‌ها می‌بینیم، تصریح کرد: آماری سه سال گذشته که در هرمزگان به‌صورت مجلد منتشر شد، آمار قابل‌قبول نبود و نباید با آمار خیالی دل مردم را خوش کنیم و آثار درازمدت را با آمار ساده و معمولی خراب کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه هنر نیست که پول باشد و ما پروژه‌ای افتتاح کنیم بلکه هنر این است که در بی‌پولی کاری انجام شود، تصریح کرد: انتظارم از مسئولان اجرایی است که مشکلات را مطرح و برطرف شدن آن را گزارش دهند که مهم‌ترین آن اشتغال است و قابل‌قبول نیست که بیکاری استان یازده درصد اعلام شود چراکه در هر خانواده‌ای میانگین یک نفر بیکار استان هم در هرمزگانی با 350 هزار خانوار در هرمزگان و باید این موضوع را درست ببینیم و برنامه‌ریزی بر اساس آن صورت بگیرد.

مرادی ادامه داد: بر اساس قانون تکلیف شده است به‌تمامی استان‌ها که درآمدهایی را باید کسب و واریز شود به خزانه دولت و هرکسی درآمد را بیشتر از تکلیف خودش به خزانه وارد کند، 50 درصد مازادش برای خودش است اما در این چند سال در هرمزگان میانگین 500 تا 600 میلیارد تومان مازاد درآمد داشته‌ایم که باید سهم استان از سال 93 و 94 300 میلیارد تومان واریز می‌شد که متأسفانه 4 میلیارد تومان واریزشده و باید حق مردم را بگیریم.

وی همچنین در اشاره به وضعیت بافت فرسوده در شهر بندرعباس گفت: تمامی استان‌ها در این زمینه مشکلاتشان را حل و رضایت مردم را در احیای بافت فرسوده جذب کرده‌اند اما در بندرعباس چه میزان موفق عمل کرده‌ایم.

عضو کمیسیون انرژی خانه ملت بابیان اینکه جلسه‌ای در هفته جاری با مدیرعامل آب و فاضلاب کشور داشتم که در آن اعلام شد از پساب فاضلاب در بندرعباس 700 لیتر در ثانیه سرازیر دریا می‌شود، اظهار کرد: پسابی که می‌تواند بهترین راه‌حل برای آبیاری چمن و فضای سبز بندرعباس است به‌راحتی هدایت به دریا می‌شود درحالی‌که کمتر از 300 لیتر دز ثانیه آب شرب را به فضای سبز اختصاص می‌دهیم و این جای تأسف دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در استان‌هایی مانند اصفهان، خراسان و فارس که مشابه هرمزگان طرح فاضلاب اجراشده یک لیتر آب هدررفته وجود ندارد، تأکید کرد: اما هرمزگان در این زمینه مانند حوزه‌های بهداشت و درمان و ورزش توفیق چندانی نداشته و نتوانسته موفق عمل کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار