کد خبر: ۳۰۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 02 October 2016


در دومین روز از هفته ناجا ، شهرک ترافیکی با حضورمسئولان محلی در شهر شادی شهرستان فردیس گشایش یافت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، امام جمعه شهرستان فردیس در آیین گشایش شهرک ترافیکی فردیس، گفت: یکی از مشکلات کنونی جامعه حرکت های

غیر اصولی در بخش رانندگی است.

حجت الاسلام علی اکبر ایمانی افزود: رعایت قوانین و مقررات از لحاظ شرعی یک تکلیف و واجب است و مردم نیز وقتی از قانون آگاهی پیدا کنند آن را رعایت می کنند.

وی گفت: گاهی اوقات در نظام جمهوری اسلامی حوادثی را شاهد هستیم که مورد سرافکندگی ماست مانند اختلاس، بدحجابی و مسایل مختلفی که در فرهنگ جامعه نباید باشد غافل از اینکه آنها مرتفع خواهد شد در صورتی که کار ریشه ای ونهادینه انجام خواهیم داد باید قبل ازپیش دبستانی آغاز شود.

ایمانی افزود: باید فرزندان خود را از نوباوگی و نونهالی با فرهنگ ترافیک و مقررات آشنا کرد.

وی گفت: بچه ها باید از طفولیت با این گونه مسایل مانوس و آشنا شوندبه طور قطع فرهنگ درست رانندگی کردن در وجودشان نهادینه می شود.

امام جمعه شهرستان فردیس اظهار داشت: آموزش و تبلیغات همگانی در افزایش فرهنگ عمومی ترافیک در جامعه موثرو ضروری است.

ایمانی اظهار داشت: متاسفانه بحث های مختلف فرهنگ سازی رادر بخش های مختلف از جمله فرهنگ رانندگی به طور ریشه ای انجام نمی دهیم.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس نیز گفت: سومین شهرک آموزش ترافیک در شهرستان فردیس با هدف ترویج فرهنگ رانندگی و اهمیت به قوانین رانندگی آموزش های ترافیکی ، نحوه عبور از خیابان ، شناخت تابلوها و علایم رانندگی ، به کودکان و دانش آموزان در فردیس راه اندازی شد.

سرهنگ ایوب احمدی افزود: باید از سنین پایین به کودکان آموزش ارائه شود تا در وجودشان نهادینه شود.

وی افزود : اولیای دانش آموزان باید در نظر داشته باشند هنگام رانندگی در کنار خانواده بخصوص فرزندان شان قوانین را راعایت کنند و با رعایت قوانین رانندگی احترام به قانون را به فرزندان خود انتقال دهند.

احمدی گفت: برای آشنایی کودکان و نوجوانان حدود 200 علائم راهنمایی و رانندگی در شهرک ترافیک نصب شده است.

رئیس پلیس راهور شهرستان فردیس نیز اظهار داشت: در این شهرک خردسالان و دانش آموزان با مفاهیم و فرهنگ ترافیک ، علایم و تابلوهای راهنمایی و هشدار دهنده ، نحوه عبور ازخط عابر پیاده ، عبور عابرین پیاده از روی خط کشی و رعایت حق تقدم خودروها و عابران آشنا می شوند.

سرگرد غلامعلی همایی افزود: دانش آموزان به عنوان همیاران پلیس، با یادگیری صحیح مفاهیم راهنمایی و رانندگی می توانند موجب ترویج فرهنگ ترافیک در میان خانواده ها باشند.

همایی اظهار داشت: پارک ترافیک دارای غرفه های نقاشی و فرهنگ ترافیک همراه با آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی و برنامه های متنوع ، تجهیزات و خودروهای آموزشی برای کودکان در شهرک ترافیک می باشد .

شهرک ترافیکی فردیس به مدت یک هفته به مناسبت هفته ناجا در شهرشادی فردیس برای استفاده رایگان کودکان و نوجوانان دایر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار