مدیر واحد آتش‌نشانی شهرداری میناب با اشاره به‌ضرورت تجهیز و تأمین امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی گفت: ایستگاه شماره«2»آتش‌نشانی میناب نیازمند عزم و تأمین اعتبارات ملی جهت جذب نیروی انسانی و تجهیزات عملیاتی است.
کد خبر: ۳۰۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 28 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مهران ذاکری افزود: قانون امداد و نجات بر این اصل است که نجات جان امدادگر در اولویت قرار دارد، اما نیروهای آتش‌نشانی در میناب، بیشتر از وظیفه خود تلاش می‌کنند و جان خود را برای نجات همنوعان، به خطر می‌اندازند.
 
مدیر واحد آتش‌نشانی میناب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در میناب بابیان اینکه فعالیت‌های انجام‌شده توسط شهرداری، هنوز پاسخگوی توسعه و پیشرفت واحد آتش‌نشانی شهرستان نیست، ادامه داد: یک اکیپ با ۳ شیفت کاری برای استخدام در ایستگاه شماره«2» نیاز ضروری شهرستان است و با توجه به نیروی انسانی و تجهیزات اندک در ایستگاه شماره یک میناب امکان جابجایی نیرو و تجهیزات وجود ندارد.
 
ذاکری با اشاره به اينكه  آمادگي شبانه‌روزی جهت مديريت به‌موقع و حضور در كمترين زمان در محل حادثه از مهم‌ترین اولویت‌های آتش‌نشانی وامداد رساني است، تصریح کرد: اين امر نيز مستلزم وجود امكانات و ملزومات استاندارد در اختيار آتش‌نشانان است كه وظيفه حفظ جان و مال مردم را بر عهده‌دارند كه در صورت وجود كمبود باعث ايجاد بحران در حادثه به وجود آمده خواهد شد.
 
وي در ادامه نيز با تأکید به وجود بافت شهري پراكنده شهر ميناب و همچنين واقع‌شدن روستاهاي بسياري در هم‌جواری شهر تأکید کرد: به دلیل عدم تجهيز اين روستاها به امكانات آتش‌نشانی وامدادی  بخش اعظمي از توان خود را نيز بر اساس وظيفه انساني و اخلاقي در خدمت‌رسانی به روستائيان قرار داده‌ایم كه در برخی مواقع با كمبود امكانات و تجهيزات در هنگام بروز حادثه مواجه شده‌ایم كه در اين راستا نيازمند برنامه‌ریزی و همكاري ساير ارگانها و مديريت شهرستان هستيم.
 
ذاکری وجود و فعالیت تنها یک واحد آتش‌نشانی برای میناب را فاجعه‌ای بزرگ دانست و اظهار داشت: مسئولان مساعدت‌های لازم را برای تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید و همچنین بازنگری در تجهیزات امداد و نجات متناسب با اقلیم منطقه داشته باشند.
 
وی با اشاره به ساختمان ایستگاه شماره 2 آتش‌نشانی میناب واقع در بلوار رسالت در جنوب غربی این شهر که آماده بهره‌برداری است و اکنون باگذشت 16 سال هیچ کاربردی نداشته است افزود: با تجهیز این ایستگاه و افزایش نیرو می‌توان بخش اعظمی از شهر را پوشش داد.
 
مدیر آتش‌نشانی میناب با اشاره به قابل‌استفاده بودن تنها یک ماشین آتش‌نشانی درزمینهٔ اطفاء حریق در میناب را یک فاجعه دانست و بیان کرد: ایستگاه آتش‌نشانی میناب برای انجام مأموریت‌های متعدد در این شهر بزرگ نیازمند بهترین و کارآمدترین خودروها و تجهیزات است.
 
ذاکری نيز در گزارشي كوتاه به بيان عملكرد شش‌ماهه اخير اين ايستگاه  پرداخت كه می‌توان به مواردي چون: 36 مورد اطفاء حريق باغات ، 9 مورد اطفاء حریق حصار باغات، اطفا 35 مورد حريق مسكوني ، 12 مورد اطفاء حريق واحدهای تجاري ، 3 مورد اطفاء حريق مجموعه‌های اداري ، امدادرسانی به 5 مورد تصادف جاده‌ای ،2 مورد اطفاء حريق ترانس برق ، 28 مورد برش انگشتري و اشياء فلزي ، 1 مورد زنده گيري مار و حيوانات موزي، 12مورد اطفاء حریق لاستیک‌های اتومبیل در معابر،  14 مورد امدادرسانی به افراد محبوس شده ، 2مورد اطفاء حریق خودرو، 10 مورد آتش‌سوزی زباله و 7 مورد امدادرسانی به سایر افراد اشاره داشت.
 
بیش از 2هزار و 720 نفر در سال گذشته در 68 دوره آموزشی که توسط واحد آتش‌نشانی میناب انجام شد، آموزش‌های پیشگیری و اطفاء حریق را فراگرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار