سیستم شبیه‌ساز کنترل ترافیک هوایی(سیمولاتور) در فرودگاه بندرعباس افتتاح شد
کد خبر: ۲۹۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰ 09 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، صبح امروز طی مراسمی با حضور مدیرکل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه‌ها، مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان و تنی چند از مسؤولان، سیستم شبیه‌ساز کنترل ترافیک هوایی در محل سالن اپروچ (تقرب پرواز) فرودگاه بین‌المللی بندرعباس افتتاح شد.
 
مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان در این مراسم با اشاره به اهمیت افتتاح این پروژه اظهار داشت: این پروژه یکی از کارهای خلاقانه در حوزه اداره مراقبت پرواز فرودگاه‌های استان بوده و با افتتاح و بهره‌برداری از آن قطعا روند آموزش هوانوردی در سطح فرودگاه‌های استان ارتقا خواهد یافت.
 
محمود امانی‌بنی گفت: این سیستم با هزینه‌ای بالغ بر 2 میلیارد ریال و با استفاده از تخصص و دانش پرسنل مراقبت پرواز در سطح فرودگاه‌های استان بروزرسانی شده و در این پروژه با بهره‌گیری از امکانات موجود صرفه‌جویی خوبی رقم خواهد خورد.
 
سپس در ادامه مدیرکل مراقبت پرواز کشور ضمن قدردانی از فعالیت‌های ارزشمند در حوزه مراقبت پرواز فرودگاه‌های استان هرمزگان عنوان کرد: افتتاح این سیستم که با دانش پرسنل مراقبت پرواز فرودگاه‌های استان به‌روزرسانی شده، کار فوق‌العاده‌ای بوده و شایسته تقدیر و تشکر است.
 
ابراهیم مرادی گفت: با توجه به کمبود نیروی مراقبت پرواز در فرودگاه‌هایی نظیر بندرعباس به‌زودی برای جذب نیروی بومی در سطح کشور برنامه‌هایی خواهیم داشت.
 
در ادامه رئیس اداره مراقبت پرواز فرودگاه‌های استان هرمزگان با تقدیر از همکاری پرسنل واحد مهندسی الکترونیک اداره‌کل فرودگاه‌های استان در راه‌اندازی این سیستم افزود: با افتتاح و بهره‌برداری از این سیستم، فرودگاه بندرعباس به عنوان پایلوت آموزشی منطقه جنوب کشور در این حوزه شروع به فعالیت خواهد کرد.
 
ابوذر ضیائی خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی سیستم شبیه‌ساز برج مراقبت در فرودگاه‌ها بین‌المللی بندرعباس خواهیم بود که سیستم پیچیده‌تری خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار