نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: راه غلبه بر وضعیت و شرایط سخت بیکاری در کشور رفتن به سوی بنگاه های کوچک و خرد و مشاغل خانگی است.
کد خبر: ۲۹۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 08 September 2016
هادی قوامی در کارگروه بانوان و خانواده شهرستان اسفراین با اشاره به مشکل بیکاری به عنوان یکی از چالش های کشور اظهارکرد: چاره اشتغال زایی ایجاد بنگاه های بزرگ نیست .
وی افزود: اگر بخواهیم مشکل اشتغال در استان را با ایجاد بنگاه های بزرگ حل کنیم خطای بزرگی است زیرا این بنگاه ها هزینه بسیار زیادی به دولت ها تحمیل می کند و در شرایط موجود چیزی زیادی نمی توان از آن به دست آورد.
قوامی بیان کرد: باید همین بنگاه های بزرگی که در استان داریم، حمایت کنیم که از دست نرود و توسعه پیدا کند و به سوی بنگاه های خرد و مشاغل خانگی برای اشتغال زایی برویم.
وی با بیان اینکه خوداشتغالی در میان بانوان بازده بیشتری دارد افزود: زنان در خود اشتغالی ومشاغل خانگی موفق ترند زیرا زنان به ساعت کار انعطالف پذیر بیشتر تمایل دارند.

***نرخ بیکاری بانوان خراسان شمالی 3برابر مردان است
نمایند ه مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نرخ بیکاری رسمی در استان خراسان شمالی را 14.2 درصد ذکر کرد وافزود: میانگین نرخ بیکاری در کشوری 11درصداست که استان خراسان شمالی از لحاظ نرخ بیکاری بالاتراز متوسط کشوری است.
قوامی گفت: خراسان شمالی با جمعیت بیش از 900هزار نفری 225 هزار نفر شاغل دارد که بار این 900هزار نفر به دو ش انان است و حداقل 40هزار نفرهم بیکار هستند.
وی با اشاره به وضعیت بیکاری بانوان گفت: نرخ بیکاری بانوان دراستان حداقل 3 برابر مردان است.
قوامی بر فعال شدن سمن ها در حوزه اشتغال و بانوان تاکید کرد و گفت: با وام های خرد به زنان سرپرست خانوار می توان آنها را به سوی کارآفرینی سوق داد و تقویت بنیان خانواده آسیب پذیر کمک کرد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت نهاد خانواده در جامعه گفت: یکی از شاخص های توسعه جوامع نهاد خانواده است و کشورهایی که توسعه یافته اند به خانواده اهمیت می دهند.
قوامی افزود: توسعه به معنای تغییرات کیفی، تغییر درافکار افراد است که از خانواده شکل می گیرد و خانواده می تواند افراد ریسک پذیر و مسئول پذیر و موفق و بزرگ را به جامعه تحویل دهد.
سرپرست فرمانداری اسفراین گفت: برنامه حوزه بانوان نباید فقط برای قشر اداری برگزار شود و این امر باید به سوی جامعه گسترده زنان خانه دار سوق پیدا کند و همه بانوان جامعه از این آموزش ها و برنامه های این حوزه استفاده کنند .
علی اصغر یحیی آبادی با اشاره به حضور زنان در عرصه های اجتماعی گفت: بانوان باید تلاش کنند مدیرت خانه و کار را باهم با موفقیت انجام دهند تا جامعه موفقی داشته باشیم .
وی بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست تاکید کرد و گفت: پرداخت حقوق های اندک از نهاد حمایتی چاره حل مشکل این قشر نیست و باید آنان را به سوی مشاغل خرد هدایت کرد.
شهرستان 127 هزا رنفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار