رئیس هیأت ووشو استان هرمزگان گفت: درخشش ورزشکاران در عرصه‌های بین‌المللی بخصوص در المپیک در گرو توجه به ورزش پایه و فعالیت مستمر پایگاه‌های قهرمانی است.
کد خبر: ۲۸۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸ 17 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علیرضا بهرمن ظهر امروز در نشست بررسی راهکارهای رشد ورزش حرفه‌ای اظهار کرد: اگر خواهان رسیدن به مدال‌های رنگارنگ المپیک و دیگر میادین ورزشی در رشته‌های مختلف هستیم باید توجه به ورزش پایه را در سراسر استان‌های کشور تقویت کنیم.
 
وی افزود: تجربه نشان داده که هر کدام از استان‌های کشور در یک یا چند رشته ورزشی توانایی و استعدادهای خاصی دارند و زیرساخت‌ها برای رشد این ورز‌ش‌ها میسر است و لذا می‌توان از این ظرفیت‌ها در کشور برای پرورش ورزشکاران مطرح استفاده و شانس مدال‌آوری را در عرصه‌های ورزشی بالا برد.
 
رئیس هیأت ووشو استان هرمزگان با بیان این که پایگاه‌های قهرمانی کشور در رشته‌های مختلف مکان مناسب و ارزشمندی در هر استان برای پرورش و برنامه‌ریزی علمی در زمینه رشد استعدادهای ورزشی است، خاطرنشان کرد: دورخیز ما باید در عرصه ورزش کشور درخشش ویژه در رقابت‌های آسیایی باشد و استان‌های مختلف کشور بتوانند در بازی‌های آسیایی ورزشکار داشته و به کسب مدال برسند.
 
بهرمن ادامه داد: استان هرمزگان در زمینه ورزش آن طور که باید و شاید رشد نکرده و یکی از دلایل اصلی آن فقدان فعالیت مستمر پایگاه قهرمانی و فقدان وجود برنامه‌ریزی مستمر در عرصه ورزشی است.
 
وی با اشاره به سهم ناچیز هرمزگان از مدال‌های رنگارنگ مسابقات آسیایی، اضافه کرد: جدای از مشکلات مرتبط با کمبود زیرساخت‌های ورزشی در استان هرمزگان با نبود برنامه بلند مدت و راهبردی در حوزه ورزش استان و رشته‌های مختلف مواجهیم که در این شرایط صرفا تک ستاره‌هایی بروز یافته و بعد از مدتی نیز کنار می‌روند.
 
مربی تیم ملی جوانان ووشو کشورمان گفت: دامنه توفیقات ما در المپیک به رشته‌های قدرتی و فردی محدود شده و این در حالی است که کشورهای مختلف جهان با روش‌های علمی پا به رقابت در عرصه المپیک می‌گذارند و انبوه مدال‌های این رقابت بزرگ را از آن خود می‌کنند.
 
بهرمن تصریح کرد: شناسایی نقاط ضعف و قدرت ورزش کشورمان یک مسأله مهم در حوزه مدیریت ورزش است و باید از نگاه سیاسی به ورزش پرهیز و دامنه حمایت‌ها از ورزش در رشته‌های مختلف را تقویت کرد تا ورزشکاران از ناحیه ورزش حرفه‌ای ارتزاق کنند و زمان و توان کامل خودشان را معطوف به این عرصه کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار