مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان گفت: در فرودگاه بندرعباس هشت ایرلاین داخلی و دو ایرلاین خارجی فعالیت دارند و هیچ‌گونه سوانحی در سال گذشته این فرودگاه را تهدید نکرده است.
کد خبر: ۲۷۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵ 14 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمود امانی‌بنی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: استان هرمزگان دارای 13 فرودگاه است که 6 مورد آن در مالکیت اداره‌کل فرودگاه‌های استان است و 7 مورد دیگر در اختیار ارتش، منطقه آزاد، نفت و سپاه پاسداران است.
 
وی افزود: سه فرودگاه بندرعباس، ابوموسی، بندرلنگه عملیاتی هستند و سه فرودگاه بستک، میناب، پارسیان غیر عملیاتی محسوب می‌شوند و در مواقع اضطراری از آنها استفاده خواهد شد.
 
مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان گفت: فرودگاه بین‌المللی بندرعباس دومین فرودگاه کشور است که موفق به اخذ گواهینامه بین‌المللی فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است و شرایط و موقعیت این فرودگاه به‌طوری است که مسافران همزمان در 8 پرواز در ترمینال داخلی و دو کانتر پرواز خارجی پذیرش می‌شوند که در حال حاضر در فرودگاه بندرعباس هشت ایرلاین داخلی و دو ایرلاین خارجی فعالیت دارند و هیچ‌گونه سوانحی در سال گذشته این فرودگاه را تهدید نکرده است.
 
وی عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با فرماندار پارسیان مبنی استفاده از فرودگاه این شهر منعقد شده است و از اول مهرماه سال جاری از سوی شرکت فرودگاه‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کند.
 
امانی‌بنی ادامه داد: در جهت توسعه فرودگاه بندرعباس، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در برنامه کاری خود در نظر گرفته‌ایم که زهکشی آب‌های سطحی جزو برنامه‌های میان‌مدت فرودگاه بندرعباس است که به‌عنوان برنامه‌های خاص پیش‌بینی شده است.
 
وی اضافه کرد: باند فرودگاه بندرعباس از سیستم‌های قدیمی روشنایی برخوردار است و هزینه نگهداری بسیار بالایی در بردارد و از اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها 7 میلیارد تومان هزینه برای آن در نظر گرفته شده است که طی سال‌های آینده اجرا خواهد شد.
 
این مسؤول بیان داشت: دیوارهای حفاظتی پیش‌ساخته فرودگاه بندرعباس با توجه به رطوبت در شهر بندرعباس به‌طور خاص در برنامه کاری این اداره‌کل قرار دارد و ساخت آن را به‌صورت بتن پیش‌ساخته مد نظر داریم.
 
مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان ادامه داد: کاهش انرژی و زیباسازی محوطه فرودگاه هم جزو برنامه‌های سال 95 به‌شمار می‌رود که بزودی اجرا خواهد شد.
 
وی افزود: 300 میلیون تومان در جهت آبیاری فضای سبز فرودگاه هزینه شده است که در این خصوص 22 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب داشته‌ایم.
 
امانی‌بنی گفت: در چهار ماهه نخست سال گذشته 2 هزار و 853 پرواز و در 4 ماهه ابتدای سال‌جاری 3 هزار و 526 پرواز در فرودگاه‌های استان انجام شده است که در مقایسه با سال گذشته از افزایش 22 درصدی در 16 مسیر پروازی برخوردار بوده است.
 
وی ادامه داد: ساختمان ترمینال که پس از هشت سال بهسازی آن شروع شده است در اواخر شهریور به اتمام می‌رسد.
 
این مسؤول افزود: فرودگاه بندرلنگه از قدمت بالایی برخوردار است که تاکنون سیستم آبرسانی آن از طریق تلمبه انجام می‌شد و 4 میلیارد ریال در جهت اصلاح آن در نظر گرفته‌ایم و تا هفته دولت تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان گفت: تغییر پارتیشن‌ها حدود 200 میلیون تومان برای جداسازی پروازهای خارجی و داخلی فرودگاه بندرلنگه هزینه در برداشته است.
 
وی ادامه داد: پروژه‌های هفته دولت در سه فرودگاه عملیاتی بندرعباس، بندرلنگه و ابوموسی با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه افتتاح خواهد شد.
 
امانی‌بنی گفت: تغییر دکوراسیون ترمینال فرودگاه بین‌المللی بندرعباس 200 میلیون تومان و آبرسانی آن 400 میلیون تومان هزینه در بر داشته است که طی روزهای گذشته انجام شد.
 
مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان خاطرنشان کرد: فرودگاه بندرعباس در بین فرودگاه‌های کشور از لحاظ هواپیما جایگاه هفتم و از لحاظ مسافر در جایگاه ششم کشور قرار قرار دارد.
 
وی در پایان تصریح کرد: قرارداد دو مسیر پروازی جدید با هواپیماهایی با ظرفیت 100 و 150 نفره به امضا رسیده است که تا پایان امسال با ورود این دو ایرلاین جدید که موافقت آن از استاندار هرمزگان گرفته شده به محض اینکه مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی اخذ شود به ناوگان هوایی بندرعباس افزوده می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار