معاون دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام بهره مندی از میادین بزرگ نفت و گاز در مهران و دهلران و مستقر شدن واحدهای صادرات گرا در این شهرستان ها از دیگر مزیت های برجسته مرز بین المللی مهران برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری دانست.
کد خبر: ۲۷۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ 02 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛احمد جمالوندی اظهار کرد: اکنون به مدد حضور پر شور مردم برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین مرز بین المللی مهران مورد توجه مسئولان کشور قرار گرفته و انجام کارهای زیر ساختی توسعه ای شامل جاده دسترسی چهار بانده، آب، برق و گاز در حال انجام است.

وی افزود: مرز مهران به واسطه شرایط توپوگرافی بوسیله کوه های اطراف محصور شده و در صورت تصویب نهایی به عنوان منطقه آزاد تجاری هزینه آنچنانی برای محصور کردن ندارد ضمن اینکه کنترل مبادی ورودی و خروجی آن از پل کنجانچم و پل چنگوله نیز آسان است.

جمالوندی تاکید کرد: بهره مندی از میادین بزرگ نفت و گاز در مهران و دهلران و مستقر شدن واحدهای صادرات گرا در این شهرستان ها از دیگر مزیت های برجسته مرز بین المللی مهران برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری است.

وی ابراز امیدواری کرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن همه شرایط مرز بین المللی مهران، به تصویب این منطقه به عنوان منطقه آزاد تجاری رای مثبت بدهند.

به گزارش تابناک ایلام، با شروع بکار مجلس دهم و پیگیری برای تعیین وضعیت لایحه های بلاتکلیف مجلس نهم با توجه به هماهنگی بیشتر این مجلس با دولت، امیدها برای تحقق و تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری مهران نیز افزایش یافت.

با برطرف شدن ایرادهای اولیه، نمایندگان مجلس دهم با 134 رای موافق یک فوریت این لایحه را تصویب کردند و اکنون رایزنی ها برای تصویب نهایی این لایحه در صحن علنی مجلس از سوی مجمع نمایندگان مردم استان ایلام و همچنین مسئولان ارشد اجرایی استان آغاز شده است.

شهرستان مرزی مهران در فاصله 85 کیلومتری ایلام با برخورداری از مزیت مرز بین المللی با کشور عراق و صادرات روزانه بیش از یک هزار کامیون کالا به این کشور از قابلیت کوتاهی مسافت و امنیت تا مرکز بغداد و شهرهای مذهبی این کشور نیز برخوردار است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار