ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به بندرعباس بازگشت و با استقبال فرمانده این نیرو در منطقه یکم نداجا پهلو گرفت.
کد خبر: ۲۶۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 18 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم استقبال ورود ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی در منطقه یکم ولایت در بندرعباس، با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش هرجا که لازم باشد حضور خواهد یافت، گفت: لازمه نیروی راهبردی دریایی ارتش حضور در آبهای آزاد است.
 
امیردریادار حبیب الله سیاری بیان کرد: اساتید نهایت کوشش را برای آموزش دانشجویان در سفرهای دریایی به کار بگیرند.
 
وی با اشاره به اهداف ناوگروه های اعزامی نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: هدف از اعزام به دریاهای آزاد نشان دادن توانمندی نیروی راهبردی دریایی است و لازمه یک نیروی راهبردی حضور در آبهای آزاد است.
 
به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش، حضور نیروی راهبردی دریایی ارتش در آبهای آزاد، نشان دادن قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در دریانوردی است.
 
امیرداریادار سیاری، مبارزه با پروژه ایران هراسی، اشرافیت اطلاعاتی در منطقه تا مدار ۱۰ درجه، حضور در کنار سایر نیروهای دریایی کشورهای مختلف را از اهداف اعزام ناوگروه ها عنوان کرد.
 
وی با بیان اینکه حفظ امنیت خطوط تجاری از اهداف اعزام ناوگروه ها است، اظهار داشت: هر جا که لازم باشد نیروی دریایی ارتش برای تامین امنیت منافع جمهوری اسلامی ایران حضور خواهد داشت و نشان خواهیم داد، نیروی دریایی بین المللی، سیاسی و نظامی است.های تجاری کشورمان از دستان دزدان دریایی شده است.
 
به گزارش اینسا، ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مأموریت در 48 روز حضور در آبهای آزاد بیش از پنج هزار مایل دریایی را طی کرده و ضمن تأمین امنیت خطوط مواصلاتی تجاری کشورمان بخصوص در منطقه خلیج عدن و تنگه باب‌المندب، پیام اقتدار و صلح ملت ایران را نیز به همه کشورهای منطقه و حاضر در خلیج عدن اعلام داشته است.
 
همچنین ناوگروه چهل و دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن الوند و ناو لجستیکی تنب نیز صبح امروز عازم مأموریت خود در مدار 10 درجه در اقیانوس هند و خلیج عدن و تنگه باب‌المندب شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار