مدیرکل شیلات هرمزگان گفت:طبق بررسی ها و کارشناسان موسسه تحقیقات شیلات ایران امکان صید بیش از2میلیون تن فانوس ماهیان در آبهای این استان وجود دارد .
کد خبر: ۲۶۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹ 16 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید پرویز محبی شنبه افزود: این درحالی است که سالانه 300تا400هزار تن از این نوع ماهیان صید می شود و ازابتدای 87 تاکنون 60هزار تن از این میزان ذخائر فانوس ماهیان در استان برداشت شده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه میزان صید فانوس ماهیان کشور باید سالانه به بالای هفتاد هزار تن برسد و ازسوی دیگرعمر مفید این ماهیان کمتر از دوسال بوده که در صورت عدم برداشت این سرمایه ملی و انحصاری به هدر می رود.

مدیرکل شیلات هرمزگان یاد آ<ر شد:با صید این میزان از ذخایر برآورد شده و قابل برداشت استان، وکشور در این زمینه تولید پودر ماهی و تامین مواد اولیه این کارخانجات به خودکفایی خواهد رسید.

محبی افزود: با توجه به اینکه برداشت از این آبزیان مستلزم شناورهای دارای قابلیت صید در عمق های بالای دویست متر است لذا سرمایه گذاران اقدام به خرید و ساخت این شناورها با قابلیت یاد شده می کنند که بطورمعمول شناورهای خریداری شده از کشورهای اروپایی، چین و ژاپن است.

مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: تمام صید و محصولات این شناورها برای کشور ایران و سرمایه گذاران ایرانی است و تنها خود شناور از کشور های خارجی خریداری شده ودرحال حاضر هیچ شناور صیادی با مالکیت خارجی در آبهای هرمزگان فعال نیست ومالکیت تمامی شناورهای صیادی هرمزگان ایرانی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار